bareja
Hola:) bueno tinc un mini problema, te que veur amb la alimentacio i autoestima, jo soc anorexica i tinc una amiga que vueno em fa bromes sovre aixo i ami em senten malament, li dic que pari pero continua digenmelo, i em sento malament que faig?grasies petunitus:*
InterPersonal

Hola fff. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
El problema que tens crec que és una cosa prou seriosa i important com per no agafar-s'ho amb broma i menys fer-ne "mofa", vull dir riure-se'n. I menys si es tracta d'una amiga. Jo et recomanaria que quedessis un dia a soles amb aquesta amiga, per parlar-li només d'aquest tema. Explicar-li en què consisteix el problema de l'anorèxia (que va molt relacionat amb l'autoestima), què significa per tu, les conseqüències que representa per a tu en el teu dia a dia, lo malament que ho passes, i finalment demanar-li que sis plau no torni a fer broma d'una cosa tant seriosa. Crec que si es tracta d'una amiga de veritat t'entendrà i canviarà d'actitud. En cas contrari, si segueix fent el mateix, aparta't d'ella perquè no és una bona amiga.
No sé si estàs rebent ajuda professional per fer front al problema. En cas que no sigui així, et recomano que no deixis que vagi a més, i que en parlis amb els teus pares o professors per tal que t'ajudin a buscar l'ajuda d'un psicòleg o psicòloga.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat