Hola !!
Ns si es aqui on es te de fer pero buebnu, em vull comparar un mobil nou pero el problema es que no tinc diners. Em podeu donar alguns consell per aconseguir diners sense fer el ridicul davanat dels teus amics?
Petons :*
Claudia:)
InterPersonal

Hola!. Sóc l'Assumpta.
Suposo que si ens ho demanes és que ja ho has comentat als teus pares i t'han dit que no...oi? Pel què veig tens 13 anys, per tant ets menor d'edat. T'ho dic perquè amb 16 et podries buscar ja alguna feineta temporal a través d'una ETT o altres, i treballar algunes hores el cap de setmana, per vacances, etc. Però "legalment" no pots. Bé, llavors hi ha alternatives que et poden donar alguns ingressos de manera "extraoficial" però que gairebé tothom ha fet tipus: fer de cangur d'algun criatura en el teu entorn més proper (familiars, amics, etc.), t'ho dic perquè normalment es busca gent jova i de confiança. També pots oferir-te per fer classes de repàs o de reforç a algun nen o nena, oferir-te per fer alguna tasca domèstica "extra" a casa teva (dic "extra" perquè entenc que la implicació i la col·laboració en les tasques domèstiques ha de ser algo considerat com a normal i habitual, com una responsabilitat més) com per exemple: rentar el cotxe (cosa que fa sempre molta mandra), fer una neteja a fons d'alguna part de la casa, etc. Crec que els hi has de plantejar als teus pares la idea que vols el mòbil però que tu els oferiràs alguna cosa a canvi, perquè vegin que hi ha voluntat i esforç de col·laborar en alguna cosa. Dir-te que les coses que ens han costat una mica (de temps, esforç, etc.) es valoren molt més. I per últim, tenir la voluntat i fer l'esforç de fer coses dignes per aconseguir una cosa que vols, en aquest cas el mòbil, no és fer el ridícul, tot al contrari, és una mostra de maduresa i coherència.
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat.
www.interpersonal.cat