Depresió?
Hola, tinc 13 anys i fa 5 mesos aprox la meva àvia va morir i em vaig sentir culpable, no se per quina raó, i feia com 6 anys que no la havia vist i bueno va morir sense jo poder haver veure-la.I la meva mare va tindre cancer fa uns 10 mesos, i desde el moment que va morir la meva àvia plorava cada nit, em sentia molt culpable per qué havia mort i per qué quan a la meva mare la van operar de cancer podria haver mort i el dia que va sortir del hospital jo la vaig tratar com una merda, com si no mimportes i ara marrepenteixo de comportarme així.I bueno ara segeixo plorant molt,em tallo per sentirme millor, pero ja ho estic intentant deixar de ferho.Em sento molt sola, una merda, no tinc res d'autoestima cada vegada que em miro al mirall penso que estaria mes bé morta i que no li importaria a ningu que em morigues.També crec que tinc anorexia pq em veig gorda, no paro de comprarame amb el altres, quan estic amb amigues soc la mes fea la mes gorda, soc invisible i molt timida, no comento res, sol ric pero en realitat vull plorar, vull morir.Tinc pensaments suicidis,no paro de pensar en suicidarme, crec que el suicidi es la unica opcio.No sho he dit als meus pares, i crec que no sho dire, tinc por.Sol ho sap la meva millor amiga i una altra amiga, perque deia que estaba diferent, que ara soc una persona molt trista. Necesito ajuda porfa, gracies.
Elena Crespi

Hola guapa, com estàs?
Primer de tot, la mort d'un familiar sempre és dura i, encara que no veiessis a la teva àvia, és molt normal que et sentis malament. No sempre tenim l'oportunitat d'acomiadar-nos d'algú abans de que mori però pots imaginar-te com seria si ho haguessis pogut fer. Potser imaginar-t'ho t'ajuda a pensar com t'hagués agradat dir-li adéu i ella, estigui on estigui, sabrà com voldries acomiadar-te'n.
Sobre la relació amb la teva mare: et recomano que li diguis com et sents i que et sap greu no haver-la tractat bé al sortir de l'hospital. Crec que és una bona manera de que tu et sentis millor i segur que a alla també li afradarà que li diguis aquestes paraules. Segurament les dues us sentireu molt bé si li dius que sí que t'importa.
L'autoestima es guanya dia a dia, mica en mica, fent aquelles coses que ens fan sentir bé. Veig que has entrat en una espiral en la que fas coses que no t'ajuden a sentir-te millor. Et recomano vàries coses:
-Com molt bé dius: deixar de fer-te mal. Això no t'ajuda a sentir-te bé.
-Mirar-te amb una mica de bons ulls. Si et veus malament el millor que pots fer és anar amb una dietista que t'ajudi a sentir-te millor del que et sents
-Hi ha moltes opcions abans que el suicidi, evidentment. Només has de pensar en quines petites coses et faran senitr millor: com series si estiguessis bé? potser si defineixes el com creus que series si no estiguessis així, pots començar a fer aquelles coses que t'acostin a aquesta definició.
Ànims!
Una abraçada ben i ben forta!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat