Autoestima molt baixa..
Hola!Bon dia! M' agradaria demanar ajuda sobre el meu estat d' ànim....Ultimament estic molt depressiu.Tot es per culpa de les notes, i els amics.. Les notes em van molt baixes tot i que estudï molt i m' ho sàpiga tot.. els amics tots s' enfaden per tonteries i després em tiren a mi la culpa. També a vegades faig alguna cosa que ha fet gràcia i després s' en burlen a la meva cara, perquè ells es pensen que sóc una persona débil i no ho sóc... Estic molt depresiu i estic per deixar una temporada els meus amics i anar-men amb altra gent.. :/ Gràcies per reesspondre! Adeu ;)
InterPersonal

Hola!! Gràcies a tu per explicar-nos el teu problema. Jo crec que més que l'autoestima baila el que tens és inseguretat en tu mateix. Si les notes no et van bé per més que estudios, parla amb les teus professors i intenta esbrinar què passa i què pots fer per millorar. Però no deixis que una cosa com aquista t'afecti, ja que jo crec que encara hi ets a temps a solucionar-ho.
Pel que fa als amics, si realment sou amics els hi hauries de dir com et sents i com et fan sentir els seus comentaris. Si relament els importes faran alguna cosa per canviar i si no és així potser si que hauries de valorar, no deixar-los per altres, ja que és una decisió massa dràstica, però si envoltar-te de gent nova que et faci sentir bé amb tu mateix. Simplement enriqueix el teu entorn d'amistats per poder sentir que no tothom et tracta igual.
Segur que anirà tot molt bé, ja ho veuràs!!
Marina Marull www.interpersonal.cat