Confosa!
Hola, Bon dia! Us escric perquè em passa una cosa que no trobo explicació. Bàsicament últimament m'he adonat que tinc moltes ganes d'enamorar-me o sentir alguna cosa profunda per algú i que no soc capaç de sentir-ho. Sempre que m'he enrotllat amb un noi després no ha anat a més, no he aconseguit que m'agrades, al contrari desenvolupo un tipus d'obsessió cap a ell i quan em lio amb ell després és com si fins i tot tingues rebuig cap a ell. Ho he parlat amb amigues i sí que tenen raó en què no he tingut ocasió de conèixer a cap d'ells, ja que el context en què m'he enrotllat amb ells ha sigut de festa i quasi sempre sota efectes de l'alcohol, però ara m'està tornant ha passat i estic desenrotllant una altra obsessió cap a un noi del meu institut que fa un temps parlàvem i els dos ens atraiem, però jo a ell una mica més fins que jo el vaig deixar de parlar. L'altre dia que vaig sortir de festa estava allà i vam parlar perquè jo li vaig dir, i ell em va dir que no tenia cap intenció de res, però que poder d'aquí a un temps sí, a partir d'aquí jo i les meves amigues n'hem tret moltes de teories, però això és igual, el que no entenc és si és una excusa o que. Però el pitjor és que des que ell em va com dir que no, jo m'estic obsessionant cada dia més, no puc parar de pensar en ell, stalkejar-lo o mirar les nostres converses, però estic gairebé segura que d'aquí a un temps em passarà perquè em conec, però no se m'agradaria que em poguéssiu ajudar! Una abraçada!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Si sempre et passa el mateix, canvia de tàctica!
Si sempre et lies amb nois de festa, prova de fer-ho diferent.
Per exemple, amb aquest noi que t’agrada, prova de formalitzar una relació d’amistat on no tot es basi en “liar-se”. Dius que no has sentit res profund mai per ningú, però en canvi, estàs dient que aquest noi t’encanta i penses en ell cada dia. Quan alguna cosa és difícil d’aconseguir, ens atrau molt més que allò que és fàcil, és per l’adrenalina. Per tant, intenta fer aquest procés de seducció un procés més lent i conscient, sense expectatives de que quan us “lieu” tot serà meravellós i per fi hauràs aconseguit el teu objectiu.
Aprofita aquesta fase d’enamorament per construir bases sòlides.
Deixa d’obsessionar-te en que mai t’agradarà ningú, potser els nois anteriors t’agradaven al principi però després ja no, i no passa res, no té perquè ser un patró. Lu important és adonar-se’n i posar-hi intenció, sense que les experiències del passat afectin a les teves accions del present, no deixis de fer coses per por, fes-les però d’una manera diferent a com ho portaves fent fins ara, segur que obtens resultats diferents.
Recorda que la vida és un aprenentatge constant i es tracta d’anar avançant i modificant les nostres conductes i pensaments a través del que aprenem amb les nostres experiències i l’autoconeixement.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas