molts dubtes
Hola, tinc moltes preguntes relacionades amb la sexualitat que no he fet mai a ningú pq em fa vergonya:
1- Si li fas una mamada a un noi t'empasses semen? Si és així, és dolent empassar-te'l?
2- Que es correrse (ns com es diu en català)?
3- Q es exactament liar-se? Osigui, petons o tb tocaments? tocaments per fora o per dins de la roba?
4- Després de follar sempre hi haurà sang o nms la primera vegada?
5- A quina edat és raro no haver-se liat mai i ni tan sols un pico? (jocs tipo la botella no compten)
6- Si li fas sexe oral a una noia, o sigui, llepes sang o algo?? Si té la regla quan li fas, q passa?
Laura Centellas

Hola,
1. Practicar sexe oral a una persona amb penis no té per què implicar empassar-se el semen. Es pot fer amb preservatiu. Per contra, si es fa sense preservatiu o si s'empassa el semen, hi ha la possibilitat de contraure alguna infecció de transmissió sexual. A part d'això, empassar-se el semen no té per què comportar cap altre risc, però si es practica és important que sigui perquè es vol.
2. En català s'anomena ejacular i significa l'expulsió de líquids de dins a fora de l'organisme, en el cas de les persones amb penis, per la uretra i de les persones amb vulva per les glàndules de Skene, a prop de la uretra. Majoritàriament, s'ejacula en el mateix moment que es té un orgasme.
3. Liar-se pot significar coses diferents per les persones. En aquest cas, sempre és important preguntar a quina pràctica en concret s'està referint l'altra persona, perquè no hi hagi malentesos.
4. La sang pot aparèixer en les primeres relacions sexuals amb penetració penis-vagina, de la vagina de la dona. Després ja no surt. Si continués sortint és important acudir a la llavadora en el metge de capçalera.
5. A cap edat és estrany no haver-se liat. Les persones han de fer-ho, si volen fer-ho, quan tinguin ganes de fer-ho, independentment de l'edat que tinguin.
6. En el sexe oral, pots notar gust de sang si la noia està sagnant i si es fa sense barrera de làtex. En el cas que no estigui sagnant, no notaràs gust de sang. Durant la menstruació, si no vols notar gust de sang, pots utilitzar una barrera de làtex, o si la persona que té la menstruació es col·loca un mètode de recollida de sang, tampoc notaràs el gust. És important tenir una bona higiene dels genitals, i encara a més durant la menstruació.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas