No sé si és millor anar sense...
Hola! Abans de res, gràcies per la feina que feu. Jo soc un noi que tinc bastant de pèl corporal, ara bé, no m'he depilat mai. Dins del grup d'amics (tots nois) es depilen i parlen de que es va més net i aquestes coses (a banda, també diuen que a les noies els fan fàstic els homes amb pèl). Ara que ve el bon temps i d'aquí res comença l'època de platges i piscines es veu que està més ben vist anar depilat i ser prim i fort (però això ja és un altre tema). El que em genera és una inseguretat de mostrar el meu cos i també no sé com i amb què depilar-me (crema, màquina....). És a l'hora de mostrar el meu cos quan tinc problemes.
Em seria de gran ajuda si em poguéssiu dir el que penseu i com podria fer-ho perquè també em fa com a vergonya dir-ho als meus pares.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola bonic, moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el què et passa. Tens molta raó quan dius que ara ve l'estiu, època de platges i piscines i, malauradament, de complexes i inseguretats. Tant de bo poguéssim viure aquests mesos tan fantàstics amb plena felicitat. A l'adolescència, però, acostumem a donar-li molt de valor al cos i als cànons que existeixen. Entenc que si tot el grup d'amics diu que cal depilar-se, sigui pels motius que sigui, sentis pressió per fer-ho i creguis que potser ho hauries de fer. Però has de tenir en compte que la depilació ha de ser voluntària i perquè a tu et ve de gust i et sents millor, no perquè la resta ho facin o pel què diguin o pensin altres persones. Ha de ser una decisió personal. Així i tot i encara que et faci vergonya, parlar-ho a casa (i amb aquests amics, i altres amistats), des de la sinceritat i explicant com et sents, pot ser una bona manera de desfer-te d'aquesta pressió/por i prendre una decisió del que vols fer escoltant-te més a tu i menys al que pugui dir la gent. Recorda que no es tracta de tenir o aconseguir un cos "perfecte", sinó d'entendre que només en tenim un i respectar-lo i cuidar-lo tant com es pugui. I això també és ser compassiu amb aquest cos i entendre que amb pèl o sense pèl el meu cos és vàlid igualment. Si finalment volguessis depilar-te recorda sempre consultar amb professionals o persones amb experiència perquè et puguin recomanar adientment quins productes i mètodes utilitzar.  Gràcies per compartir-ho amb nosaltres i recorda que sempre ens pots escriure si necessites qualsevol cosa. Una abraçada molt gran!
La Laura Centellas