els meus companys s'enfoten de mi
hola, gracies pel vostre temps
a classe de biologia ens estaven explicant el tema de la reproducció i jo intentava escoltar, però entre els dibuixos del llibre i els riures dels companys, era difícil concentrarse. i vaig preguntar això: profe i si un espermatozoide es perd i no troba l’òvul què passa? Es queda donant voltes per sempre?
ara tots diuen no se que d'un espermatozoide zombi i me diuen el nen zombi. que puc fer? (i si em pots respondre la pregunta millor, que encara no me han dit la resposta :()
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
La vida d'un espermatozoide a la vagina té una vida mitjana d'entre 2 a 5 dies. Per tant, tots aquells espermatozoides que no hagin fecundat s'acabaran morint en un màxim de 5 dies i seran eliminats pel mateix organisme. Hi ha espermatozoides que no troben l'òvul i això sol ser un problema d'infertilitat masculina, també pot ser que els espermatozoides siguin dèbils i morin abans. En tot cas, és una pregunta interessant.
Per últim, si continues rebent burles dels companys seria important que ho parlessis amb alguna professora de l'escola o amb alguna persona del teu voltant que hi tinguis confiança, perquè es resolgui aquest tema i no ho hagis d'afrontar tu sol.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas