Tinc dubtes sobre la vulva Barbie
Hola! Tinc 13 anys i, des de fa temps, m’he adonat que les meves amigues tenen les vulves diferents de la meva. He escoltat parlar de la “vulva Barbie”, que és quan els llavis menors són molt petits i no sobresurten gaire, i sembla que tot està més “perfecte” o “igualat”. Però la meva vulva és diferent: els llavis menors són més grans i sobresurten una mica. Això em fa sentir que la meva vulva no és tan normal com la d’altres noies.
És normal tenir la vulva així?
És veritat que la “vulva Barbie” és més comuna i millor que altres formes?
Em puc quedar embarassada si el noi no té penetració però li surt líquid semen i jo porto les calcetes?
És veritat que el porno no mostra vulves reals?
Quan comença a créixer el clítoris?
Totes les nenes tenen la vulva amb els llavis menors petits fins als 12 anys?
Laura Centellas

Hola,
Cada persona té el seu propi procés de desenvolupament. En l'adolescència és quan es comencen a percebre més aquests canvis i diferències, ja que és l'inici de la pubertat i el cos accelera el seu procés de creixement. Aquest procés pot anar dels 10 anys als 16 aproximadament, per tant, hi haurà persones que començaran a desenvolupar-se abans que altres. En aquesta edat serà quan es començaran a percebre els primercs canvis físics (creixement dels pits, clítoris, llavis de la vulva, pèl...). I aquests canvis seran diferents en cada persona.
Per molt que ens facin creure que hi ha una "vulva Barbie" la realitat és que aquesta és la vulva d'una nena petita. Amb l'edat canvia la forma i apareix pèl. És habitual que un llavi pugui ser més gran que l'altre, igual que els pits, que pot ser que un et creixi més que un altre. I està bé i és normal i és PERFECTE tal com és!
T'adjuntem una pàgina web d'una il·lustradora que pinta diferents tipus de vulva:
">
Si no practiques penetració, penis - vagina, amb un noi i portes la roba interior posada, encara que ell ejaculi no et quedaràs embarassada. Per quedar-te embarassada, el semen ha d'entrar dins de la vagina i arribar fins a l'úter i trobar-se amb un òvul.
La pornografia només mostra aquelles vulves que li interessen, que solen ser com les "vulves Barbies" que tu anomenes. El problema és que aquestes vulves que surten a la pornografia segurament s'han sotmès a diferents tractaments, ja sigui perquè no els hi creixi més el pèl o inclús alguna operació estètica per fer la vulva més simètrica, petita i amb els llavis menors que no sobresurtin. El problema d'això és que ens fan creure que totes les vulves han de ser com aquestes i la realitat és molt més diversa.
Hi ha altres tipus de pornografia més ètica on hi ha diversitat de cossos i de pràctiques. En tot cas, visualitzar pornografia està permès a partir dels 18 anys.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas