La meva “amiga”
Hola,
A l’insti tenia una amiga en que em portava bé i això, però ella es com molt freda, no ha parlat mai amb mi sobre com se sent o alguna preocupació o problema. Sempre ha sigut sobre el seu passat de quan era petita on tot era de color rosa. Jo en canvi sempre li he explicat com em sentia lo que em passava tant amb mi com a casa (ja q no tinc a ningú a qui explicar això ni als meus pares), total que això de que no m’expliquin lo que li passava no em generava confiança perquè jo t’explico els meus problemes i tu no em dius res de la teva vida, i li vaig dir el gener però res, no va ni intentar canviar-ho i sobre em febrer li vaig dir que no em sentia còmoda amb ella (apart que en tot el pati no parlava) i que lo millor seria donar in temps a l’amistat. Però el problema es que les dures estem al mateix grup d’antigues es a dir que les dues anem “juntes” al pati, i ara sempre m’ignora, no em mira a la cara i em posa alguna cara de fàstic, aleshores ara em senti culpable d’haver “tallat” amb aquella amistat però parlar amb ella ni es una opció perquè quan li vaig dir lo de no continuar amb l’amistat em va dir que val i s’en va anar… aleshores no se que fer
Si em poguéssiu ajudar…
Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Vas ser molt valenta de dir-li com et senties.
Ara la meva pregunta és: com et sents? I si poguessis dir-li alguna cosa, què seria?
Vols que torneu a ser amigues? O vols que simplement no t’ignori?
Et sents culpable perquè ara t’ignora o perquè creus que ho vas fer malament?
Tens ganes de tornar a ser amigues o només vols que no hi hagi mal rotllo?
Si el que vols és que no hi hagi males cares, això li pots dir. Li pots comentar que et sap greu el que li vas dir, però que necessitaves dir-li, que, tot i això, no tens res contra ella i no vols que hi hagi tensió, podeu avenir-vos i tractar-vos amb educació sense necessitat de ser amigues íntimes.
Si parlar amb ella no és una opció, l'única opció que et queda és seguir com fins ara o canviar l’actitud vers ella.
Pots ser simpàtica i intentar tornar-te a acostar, o bé ignorar-la també (ja que com has dit abans, no et senties còmode amb la seva amistat).
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas