Tinc por de que a la meva crush no li agradi el meu cos
Hola!
Escrivia aquesta consulta perquè fa uns mesos que m’agrada molt una noia però no he sigut capaç de dir-li per por a que no li agradi el meu físic. Jo no em sento gaire còmode amb com soc físicament i tinc molts complexes, i cada cop que quedo amb ella em sento “inferior”, d’alguna manera perquè trobo que ella té millor físic que jo. Encara no l’hi he dit que m’agrada perquè tinc por que em rebutji pel meu aspecte, i no sé què fer per a millorar aquests pensaments que tinc sobre mi mateixa.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola bonica, gràcies per explicar-nos el què et passa. L'atracció, amor i les relacions és un món molt complex, entenc perfectament aquesta por a dir-li a aquesta persona el que sents per ella. T'encoratjo a què ho comuniquis, si vols i si et sents a gust, quan trobis un moment adient si és el que vols fer. Però recorda que és la teva decisió dir-ho o no, i estàs en tot el teu dret a decidir el que vulguis. Sempre és bo poder expressar el què sentim, però tenint clar que és el que volem fer. Pel que fa als pensaments que ens comentes, sí que m'agradaria dir-te que quan una persona t'agrada no és només pel físic, o com a mínim no només hauria de ser per això, la forma de ser, la manera de comunicar, de relacionar-se, el somriure, etc. (com veus hi ha moltíssimes coses més) que poden fer que sense saber molt bé com, sentim certa atracció cap algú. Així i tot, entrar en comparacions generalment ens perjudica, perquè ens veiem pitjor del que som i veiem a l'altre des de la idealització. Sou persones diferents, teniu cossos diferents i no es tracta mai de voler descobrir quin és millor, és com si comparéssim pomes amb peres. L'objectiu ha de ser poder viure amb felicitat i pau el meu cos, sense jutjar-lo constantment o rebutjar-lo. Recorda que el teu cos és el que et permet parlar, abraçar, somriure i moltes coses més, vull dir, és molt millor intentar respectar-lo i cuidar-lo, acceptant que hi ha coses que potser ara m'agraden molt i altres que no tant. No passa res. La societat en la qual vivim ens fa creure que existeixen uns cossos perfectes i això ens genera molts complexes i inseguretats que ni necessitem, ni ens són útils. Per aquest motiu, si creus que aquests pensaments et generen molt de malestar, pot ser una bona idea parlar-ho amb algú de confiança a qui li puguis traslladar el que sents i que et pugui fer costat (família, amics). A vegades només escoltant-nos ja ens ajuden moltíssim. Moltes gràcies per escriure'ns i recorda que estem aquí per al que necessitis i si vols, també et convido a seguir-nos a IG: @estimatbe. Una abraçada!
La Laura Centellas