Problemes amb el sexe en una relació llarga
Hola. Primer de tot gràcies per l’espai. Serà un missatge llarg i potser massa directe i explícit perquè el pengeu, perquè ja no soc exactament adolescent, però necessitava parlar d’això. He deixat el meu correu perquè se m’avisi de quan pengeu alguna cosa, potser seria millor contestar-me directament per allà. El que considereu.
El meu nòvio i jo portem 4 anys junts i la nostra libido és força diferent. Quan vam començar follàvem molt (suposo que com totes les parelles) i després va anar disminuint. Va haver-hi una època en que gairebé no ho fèiem i el meu nòvio es va rallar bastant. Senzillament, a mi em venia de gust fer altres coses, el sexe va deixar de ser una “prioritat” per mi. Ell, en canvi, no ha deixat de voler estar amb mi de la mateixa manera que al principi, o pràcticament. És bastant frustrant saber que si fos per ell passaria molt més i no entendre per què tenim posicions tan diferents. Penso que és habitual que quan una relació s’estabilitza la freqüència en que es té sexe es redueixi, i li he explicat, però crec que ell se sent insegur al respecte. Tot i que sé que ell em segueix posant, sí que és cert que l’excitació que em provoca ha canviat. Per exemple, si em fa un petó volent que passi alguna cosa més, em posa, però costa més, ja sigui perquè de vegades “no li faig cas” o perquè el petó no em posa tant. Sento que necessito més “preliminars”, que quan em menja no em provoca el mateix, no em posa igual (abans lubricava més naturalment… ara fem servir més lubricant). Quan ho estem fent també sento que necessito una posició molt concreta que sé que em funciona perquè sinó no em correria. I no és perquè fem només penetració. Al final acabo estant súper pendent per aprofitar els moments en els que crec que si canviem de posició no farà que “perdi el fil” perquè no estiguem tota l’estona en missioner, perquè no em sembla “just” per ell. El tema és que tampoc em sembla normal que jo m’hagi d’angoixar tant per tot això, hauria de ser més senzill. Intento connectar amb la situació i amb ell i no sobrepensar massa, i al coneixe’ns doncs solem acabar pràcticament junts, però triguem més que abans perquè necessito una estona per “construir” l’orgasme, i sento que al final s’acabarà fent monòton. És un tema que tot i que hem parlat poc sé que el preocupa, perquè ha estat molt clar sobre les seves inseguretats: creu que ja no em posa com abans però no sap què fer-hi. Jo li he dit que no és així i que senzillament tenim libidos diferents, que és normal (sobretot que el noi la tingui més alta), i al no estar ja en fase d’enamorament tot canvia, però no sé fins a quin punt tot això és cert. La veritat és que em preocupa molt, més del que voldria. Per descomptat, ell no m’obliga ni em retreu res, però sabent que tenim bastant menys sexe del que ell voldria, intento ser flexible quan el tenim, i això encara em genera més pressió ene tot el procés de [decidir si cedeixo, intentar mostrar-me interessada, controlar que els preliminars siguin el màxim d’efectius possibles, sinó buscar-hi solució, decidir quan estic llesta per penetració sense que es faci molt tard, trobar el punt ideal en que em pugui córrer passant per mini crisis en altres posicions (que solen durar poc perquè no em satisfan, no com abans, no sé si perquè com he dit, en els preliminars no estic igual de calenta), ajustar la masturbació per arribar]. És ESGOTADOR. Al final m’acaba suposant un esforç tenir puto sexe amb el meu nòvio i no sé què fer. Em fa por que tot això segueixi passant i s’agreugi. La nostra relació és preciosa i ens estimem moltíssim, però el sexe és important, i tot i que crec que hem arribat a un punt mig, no crec que la situació sigui la millor. No tinc clar si pot ser un problema que faci servir massa el satisfyer, per exemple, si realment és habitual el que em passa, si hi ha una solució o alguna cosa que pugui fer. Com dic, al final ens correm els dos i no és per tant, però sí que em desconcerta no sentir el mateix que abans mentre follem. Tenim jocs i joguines, tot i que no els solem fer servir, i tampoc vull que de cop es transformin en rutina, perquè llavors ell notarà que algo ha passat. I tampoc sé si val la pena comentar-li tot el que em passa tal i com ho he fet aquí, perquè crec que seria devastador per ell. El que intento és que anem provant només maneres de que em toqui i em mengi, noves posicions, a veure si trobem la làmpada màgica, i tot i que aconsegueixo lubricar, jo noto que no estic igual de calenta com abans, i em passa des de fa molt temps ja… al final sempre acabem utilitzant força libricant i tornant al missioner.
Si portem 4 anys i ja ens passa això (de fet, des de fa anys) què passarà en un futur? Pot ser determinant? Per no parlar de que ell fa temps que vol provar l’anal… com ho gestiono si no aconsegueixo gaudir que em penetri a 4?
En fi. Que no ens afecta massa a la nostra vida diària en realitat, però quan vivim junts què? Què faré? M’agradaria poder ser una d’aquelles parelles que tenen el seu polvo semanal (almenys) i van fent. M’agradaria que el meu nòvio no se sentís insegur, i poder-lo correspondre sense sentir-me pressionada. Un factor que potser l’afecta a tot això de la inseguretat, tot i que no m’ho ha dit, és que tenim relació oberta. Ell realment no vol estar amb ningú més, i jo no solc estar-ho, però no vull perdre aquesta llibertat. Sento que és una finestra que vaig aconseguir per explorar la meva sexualitat i que fins i tot ens podria ajudar. Definitivament no ens afecta com a parella, però em pregunto si ell ho deu relacionar amb que follem molt menys ara (la tenim des de fa anys i no en parlem gaire perquè una de les normes és no explicar-nos-ho).
Cal dir que jo ara mateix soc d’erasmus (des de febrer), torno al juny.
Perdó per la xapa. És xungo.
MOLTÍSSIMES GRÀCIES! Espero que em pogueu ajudar o em pogueu resoldre algun dubte…
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per la confiança! Esperem que el fet d’escriure-ho t’hagi pogut ajudar a fer buidatge i poder aclarir i ordenar idees.
Per començar, pel que expliques hi ha un tema d’expectatives que seria important ajustar a la realitat. És a dir, sembla que esperis moltes coses d’ell i de la situació que no estan passant i això et frustra. El primer pas és acceptar la realitat i no voler que les coses siguin diferents. Està bé que ell senti inseguretats (li ensenyen moltes coses), està bé que no practiqueu sexe cada setmana (ningú diu que el recomanable és practicar sexe un cop per setmana), està bé que les vostres libidos siguin diferents (senyal que teniu necessitats diferents), i això amb tot.
Primer de tot, accepta la realitat que hi ha i valida les emocions que t’apareixen, perquè si apareixen és per algun motiu. T’estan indicant alguna cosa que és important que escoltis i que adaptis per sentir-te millor. Les relacions canvien amb el temps, i ens hem d’anar adaptant a les diferents necessitats que van apareixent. Que avorrit seria si no canviessin!
El sexe és una conseqüència d’altres coses, és a dir, és la punta de l’iceberg, però l’important és identificar què hi ha a la base de l’iceberg. Pel que expliques, a tu t’agradaria compartir altres coses amb ell que són més prioritàries per a tu avui dia, també t’agradaria que hi hagués més “preliminars” o altres pràctiques... Està bé! Escolta totes aquestes necessitats que et ronden pel cap i demana-les. Et mereixes estar bé i gaudir de la relació i de la sexualitat.
Doncs, el segon pas és escoltar les teves necessitats i comunicar-li. No l’hi has d’explicar la teoria de com funcionen les relacions de parella al llarg del temps… que avorrit… Li has d’explicar com estàs tu en aquesta relació! Què necessites? Què vols que sigui diferent? Com et fa sentir?
Se'ns fa esgotador només de llegir totes les coses que HAS de fer veure per practicar sexe. Quan el sexe el tenim per gaudir. Per tenir-lo així és millor fer altres coses, no creus?
Prioritza't i posa't al centre. No t’has de responsabilitzar de les emocions i inseguretats de la teva parella. T’has de responsabilitzar de les teves i ell de les seves. Igual que en el sexe, tu t’has d’ocupar de fer i demanar el que a tu t’agrada i ell el mateix. Perquè, si hem d’estar intuint què vol i què necessita l’altre acabem sense gaudir ni nosaltres ni l’altra persona.
És molt important que us comenceu a comunicar sincerament, perquè si no anireu allargant aquest dolor innecessàriament. Si confieu l’un amb l’altre és important que us expliqueu les coses tal com són, per molt difícil o incòmode que sigui d’afrontar.
I que bé, que hi hagi altres coses que funcionin bé! Això també us dona seguretat i un base sòlida en la relació.
Com t’hem dit el sexe és la conseqüència. Si milloreu altres aspectes essencials de la relació segur que el sexe millora. Però primer heu de cuidar-vos i sentir-vos tranquils l’un amb l’altre, sense pressions ni expectatives. Simplement amb curiositat i ganes de continuar aprenent de vosaltres i de la relació!
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas