fer amics
Hola,
Primer de tot gràcies pel que feu, m'heu ajudat en ocasions anteriors i m'ha anat molt bé.
Últimament tinc ganes de conèixer gent i fer nous amics, per aquest motiu he pensat en apuntar-me alguna activitat extraescolar el curs que ve, ja sigui esportiva o no. Però, m'agradaria anar-hi sola sense ningú que conegui. Em podrieu recomanar alguna activitat que pugui fer tenint en compte que no he practicat mai cap esport?
Per altra banda, però per al mateix motiu anterior, aquest estiu m'agradaria anar de colònies o algun campament, però les meves amigues no en tenen ganes, per tant hi hauria d'anar sola, per un costat penso que pot ser bon idea, però per l'altre em fa una mica de cosa ja que jo no soc una persona que faci amics ràpid, i tinc por d'anar-hi i que allà tothom conegui algú i que jo no encaixi. Tampoc no he anat mai de colònies sense l'insti i no se on podria apuntar-me. Em podríeu recomanar algunes colònies que estiguin bé per anar-hi sola i alguns consells per fer amics fàcil??
Moltes gràciess
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Que bé que tinguis ganes de conèixer a gent nova. Per conèixer a gent nova no sempre cal que vagis sola, però tant si vas sola com acompanyada, si la teva intenció és fer amics, segur que ho acabaràs fent, ja que la intenció i l’actitud és el que compta.
Pel que fa a l’activitat extraescolar, si no t’agraden als esports hi ha moltes més opcions, per exemple: pintura, teatre, anglès, etc.
D’altra banda, si els esports t’agraden però mai n’has practicat cap, prova de escollir algun esport en grup, per exemple el voleibol, el bàsquet, el futbol, el hoquei, etc.
D’altra banda, altres esports com el tennis, el pàdel o la dansa molts cops s’entrena en grup.
Tot dependrà dels teus gustos i interessos, intenta pensar en què t’agrada més (per exemple quan feu educació física a l’escola).
Pel que fa al tema de les colònies, si les teves amigues no volen anar-hi no passa res, normalment a les colònies d’estiu la gent no hi va en grup, i si hi van en grup acostumen a ser grups reduïts, per tant pot ser una molt bona opció.
Hi ha moltes entitats que organitzen aquests tipus de colònies, una de les més famoses és Rosa dels Vents, però pots mirar a internet. Com a consell, mira quines empreses de colònies hi ha a la teva comarca que organitzin aquests tipus de sortides, ja que si fas amics a aquestes colònies, segurament trobaràs persones que visquin a prop de la teva ciutat/poble, i així podràs mantenir un contacte més proper quan les colònies acabin.
Una altre opció interessant també pot ser anar a l’estranger en unes colònies més internacionals.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Doca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas