Autisme
Bones,
Sóc major d'edat ja, i volia preguntar com solen diagnosticar l'autisme/asperger, ja que tinc senyals clares pero ningú ni cap psicoleg ni els meus pares m'han dit que ho tingui com a tal.
Per una banda, vaig veure un dia que els meus pares havien descargat informació sobre families amb asperger. No tinc germans aixi que possiblement es refereixen a mi. D'això fa uns 2 anys.
Per altre, cap psicòleg dels que he anat m'ho ha dit directament o no ho recordo (vaig començar a anar amb 3 anys). El meu psicòleg actual si que em va fer preguntes sobre com era de petita i ara: em va preguntar si tenia comportaments com pànic als sorolls, ordre extrem, poca socialització... li vaig dir que si, però en cap cas em va confirmar o desmentir que tinguès algún problema.
En cap cas els hi he preguntat directament si tinc autisme o asperger, em fa molta vergonya i ara amb tot això dels autodiagnostics no vull cridar l'atenció.
Si no m'ho diuen es perque m'ho amaguen, perque s'ha d'assegurar encara el psicoleg, o perque no tinc res?
Com ho solen diagnosticar els psicolegs?
I quant temps tarden en confirmar-ho? Fan alguna prova?
Gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pot ser que simplement anant al psicòleg, aquest mateix psicòleg pugui tenir pistes de si ets autista. D’altra banda, per fer un diagnòstic ferm s’han de passar algunes proves, per tant, si encara no te les han passat, no es pot saber del cert.
D’altra banda, dins de l’espectre autista hi ha moltes formes d’autisme, des de més incapacitants a menys. Per exemple, el que abans s’anomenava Asperger, pot passar desapercebut moltes vegades, ja que molts cops les persones que ho pateixen són molt funcionals.
Si tens curiositat pots demanar per fer-te un diagnòstic en algun centre especialitzat en autisme, no és barato, però si t’has de sentir més tranquil·la, pots fer-ho.
D’altra banda, abans de gastar aquests diners, parla amb el teu psicòleg o amb els teus pares per saber si ells tenen informació que tu no saps.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas