Els canvis que passen abans i durant l’adolescència
Gràcies per tot el que feu tinc uns quants dubtes en relació en el món de la vulva, tinc 13 anys i últimament m'estic preocupant per com és la meva vulva. Sempre havia tingut els llavis menors molt petits i gairebé no es veien, però fa uns mesos he notat que han crescut una mica i que ara sobresurten una mica més. A més, un és més gran que l'altre, i aixo em fa sentir rara.
Vaig veure a TikTok un vídeo sobre la
"vulva Barbie", i deien que totes les nenes la tenen així fins als 12 anys, però jo ja en tinc 13 i la meva no és com abans. Això vol dir que alguna cosa no va bé? És normal que la vulva canvii així?
També em passa que quan miro fotos o vídeos a xarxes socials, totes les vulves semblen iguals, molt petites i llises. Es que la meva no hauria de ser així? Tinc unes quantes preguntes sense resoldre i la qual cosa no em fa estar tranquila.
Totes les nenes tenen la vulva barbie amb els llavis menors petits fins als 12 anys?
Quan comença a créixer el clítoris?
És veritat que existeix la “vulva Barbie” o és un mite?
És dolent portar roba interior molt ajustada de petita? Com es el meu cas en aquest moments
Per què la vulva d’una nena petita és diferent de la d’una persona adulta?
Per què algunes persones volen tenir la vulva com una Barbie?
La meva vulva és normal si no sembla “perfecta”?
Mil gràcies per tot el que feu. Estic segur que mes cops us escriure sobre aquest tema ja que a classe segur que ens fan fer treballs o us escriure per si tinc dubtes
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Cada persona té el seu propi procés de desenvolupament. En l'adolescència és quan es comencen a percebre més aquests canvis i diferències, ja que és l’inici de la pubertat i el cos accelera el seu procés de creixement. Aquest procés pot anar dels 10 anys als 16 aproximadament, per tant, hi haurà persones que començaran a desenvolupar-se abans que altres. Això depèn de factors genètics, socials i personals. En aquesta edat serà quan es començaran a percebre els primers canvis físics (creixement dels pits, clítoris, llavis de la vulva, pèl…). I aquests canvis seran diferents en cada persona.
Per molt que ens facin creure que hi ha una “vulva Barbie” la realitat és que aquesta és la vulva d’una nena petita. Amb l’edat canvia la forma i apareix pèl. És habitual que un llavi pugui ser més gran que l’altre, igual que els pits, que pot ser que un et creixi més que un altre. I està bé i és normal i és PERFECTE tal com és!
La vulva de les dones canvia amb el temps, perquè les funcions que fa són diferents i el cos s’adapta, augmentant la mida per poder tenir un embaràs si es vol, creix pèl per protegir-se de les possibles infeccions, entre d’altres.
Totes les vulves i cossos són diferents. És normal sentir inseguretat, ja que les dones vivim molta pressió estètica i corporal. I sembla que només podem ser vàlides si complim aquests estereotips, per això moltes dones si volen assemblar. Però la realitat és que hi ha tants cossos i vulves com persones hi ha al món.
Sempre és més recomanable pel cos anar amb roba còmoda i ample per ajudar a tenir una millor circulació i que la pell respiri. Tot i això, no significa que anar amb roba estreta sigui molt perjudicial. L’important és estar còmode amb una mateixa!
T’adjuntem una pàgina web d’una il·lustradora que pinta diferents tipus de vulva:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas