Amic incòmode
Tinc un amic que ens vam coneixer a la feina anterior. Ara ens veiem de tant en tant ja que treballem aprop, i anem parlant i ens enviem molts memes.
Amb aquest company em porto bé, tenim un humor semblant, és molt bromista però crec que li agrado i a vegades m'incomoda.
Ell està solter i bastant desesperat per estar amb algú, jo tinc parella des de fa temps pero no ens va gaire bé i m'estic plantejant de fa un temps de tallar.
Aquest amic no m'interessa a nivell romàntic ni sexual malgrat que no és lleig, no m'atrau lo suficient i no voldria forçar-ho.
El motiu el qual consulto es que a vegades m'ha fet comentaris que m'incomoden: un cop va dirme que li agradaria ser la meva nòvia a la feina amb to serio, s'apropa molt a mi, piropos pero sense masclisme (tipo que estic molt bé físicament)
Com he dit és molt bromista però a vegades no sé distingir la veritat, perque molts cops no entenc el sarcasme.
Tinc molts pocs amics i no voldria perdre'l perque em cau bé i tenim molt en comu. He conegut amics seus i em cauen bé i m'agradaria seguir-los coneixent.
A tothom li posa motes, toca molt i es molt proper, i potser no soc tan especial com crec, però si li agradés, no vull fer-li mal.
Com puc saber si li agrado?
Que puc fer o dirli si m'incomoden els seus comentaris?
Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És normal sentir-se incòmode en la situació que planteges.
Jo et diria que el més adient és que prenguis distància física, per exemple, si et toca i a tu t'incomoda digues-li directament: ai no m’agrada que em toquin tant, o simplement t’apartes i fas cara de circumstància, segurament ho acabarà entenent.
D’altra banda, si fa bromes que no t’agraden, el millor que pots fer és no riure quan les faci o fer alguna cara rara, si veu que passes quan “et tira la canya” pot molt ben ser que pari.
Si veus que no para, algun dia li pots dir en to de broma: sembla que t’agradi.
Si ell diu que sí que li agrades (encara que sigui en to de broma) tu li pots deixar anar: doncs jo et veig més com un amic, com un bon amic.
Espero que et serveixin els meus consells.
I, per cert, tu no li fas mal sent amiga seva, si ell es vol apartar per no patir, ja s’apartarà.
Una abraçada.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas