quan sé que he de deixar una amistat?
Hola, últimament estic tenint dubtes sobre la meva "millor amiga". Tot i que ens vam conèixer l'any passat vam connectar de seguida. Ella va canviar-se d'institut aquest curs i desde llavors tot ha canviat. Abans ella no parava d'escriure'm (a l'estiu i massa) cosa q a mi m'agobiava una mica i amb cura li vaig fer saber. A partir de setembre no m'ha escrit cap cop. Començo jo totes les converses i sento que sempre parla d'ella mateixa. Té una vida desestructurada i sempre m'ho fa saber i s'excusa amb això (es va oblidar del meu aniversari i em va dir que havia tingut problemes familiars però casualment SEMPRE en tenia). Vaig posar-ho a prova per veure quan temps trigava en escriure'm i van passar dos mesos i res. Un dia em va escriure amb l'excusa de q s'havia canviat de telèfon. Un altre cop més em deia q havia estat ocupada, amb problemes etc... Sento q és molt narcisita i que es creu molt en tots els àmbits i és algo q em molesta. Hauria de mantenir la amistat? És culpa meva? No sé q fer...
Moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
A vegades les amistats es van diluint amb el temps i la distància.
Pel que dius, a tu ja no t’encaixa la seva personalitat, i a més a més tampoc parleu massa.
La meva pregunta és: què t’està aportant la seva amistat a dia d’avui?
Encara que hagueu set millors amigues en el passat no vol dir que ho hagueu de continuar sent.
Que ja no parleu tant o que no encaixeu tant tampoc vol dir que deixeu de ser amigues, es pot tenir un tipus d’amistat a distància i amb la qual no es parli cada dia, però que si mai et passa alguna cosa greu la podràs trucar o parlar amb ella.
El meu consell és que deixis fluir i no forcis res. Pel que dius, la seva personalitat tampoc t’aporta gaire, així que no cal que insisteixis en parlar si ella no ho fa.
És dur perdre amistats o veure com es distancien, però acostuma a passar molts cops durant la vida, és dolorós però també és una oportunitat per créixer.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas