Mai s’enamoraran de mi
Tinc un problema, sempre que em veig crec que soc molt guapa, però tinc la sensació que al tenir el cabell arrissat la gent no ho pensa. Em diuen que tinc un tipus de bellesa antic, i que soc molt guapa, pero em dona la sensació de que només ho veu la gent mes gran, ja que diuen que tinc bellesa dels anys 90. Crec que ningú es fixa en mi pel meu cabell, i sempre em diuen que me l’hauria de planxar. Em dona la sensació de que la gent que m’agrada mai es fixarà en mi. Pero no es només això, crec que la meva forma de ser tampoc sol agradar a ningú.
Laura Centellas

Bon dia maca, moltes gràcies per explicar-nos el que et passa. A l'adolescència sovint donem molta importància als comentaris del altres i ens oblidem del que pensem i sentim nosaltres mateixes. Recorda que  respectar-se, acceptar-se i estimar-se és el millor que podem fer per sentir-nos segures i felices davant tot le que ens passa. Amb això el que vull dir és que els comentaris dels altres ens poden agradar o no (generalment a tothom li agrada que li diguin que és guapa, bonic, atractiu, etc.) però hem de recordar que el pensar que algú és atractiu/va és molt subjectiu. A cadascú li agrada o li semblen boniques certes característiques i no es tracta d'agradar-li a tothom o com a més gent millor, sinó de sentir-me a gust amb el cos que tinc i gaudir d'aquelles característiques que tinc com pot ser el cabell arrissat. Que hi hagi persones que et diguin que s'ajusta a la bellesa dels anys 90 (segurament estan fent referència al cànon de bellesa del moment) no vol dir que no agradi a ningú o que no puguis viure aquesta característica del teu cabell amb seguretat. Recorda que els cànons de bellesa, tant si hi entrem com si no, no deixen de ser una construcció social i cultural que re té a veure amb l'objectivitat o la naturalesa. Són modes que funcionen com un embut i ens fan creure que només es pot ser atractiu amb certes caracterísitques. Això és totalment fals. Tothom té dret a ser i viure des del plaer el seu cos, que li agrada el que vulgui i que li sembli bonic el que escolli. A més a més, has de pensar que no només es tracta d'agradar i ser vist. En aquesta vida és molt més important tenir cura d'un mateix, del que et dius i penses sobre tu mateixa. La teva forma de ser t'ha d'agradar primer de tot a tu, t'has de sentir còmode amb com t'expreses i et sents, més enllà de si això agrada o no a altres persones. Recorda que sovint som molt crítics amb nosaltres mateixos i ens exigim molt. Viure'ns desde l'acceptació i la compassió també ens permet ser més amables i felices, no només amb nosaltres mateixes sinó també amb els altres. Gràcies per esciure'ns i recorda que si necessites ajuda o si creus que et genera prou malestar sempre pot ser una bona idea parlar-ho amb altres persones de confiança i que et puguin escoltar i recolzar. Estem aquí per tot el que necessitis. Moltes gràcies i una abraçada molt forta!
La Laura Centellas