Abús infantil
Hola, fa mes de 10 anys vaig rebre abús d’un conegut de la família, no m’atreveixo a dir-li als meus pares, era un amic seu molt important i encara parlen d’ell d’aquesta manera.
Fa 4 mesos estic amb un noi de Tarragona, només ens hem donat 4 petons, ni ens hem liat, pero cada vegada que hi ha un tema sexual estic súper incomoda i fins i tot quan hem tingut un chat una mica hot al dia següent estic súper malament. Cal dir que tinc depressió des de fa 4 anys pero que ni tan sols la meva psicologa sap lo del abús.
A qui li hauria de explicar aquesta situació? Com puc ser normal i oblidar lo que va passar fa 10 anys.
Ayuda
Laura Centellas

Hola,
Sentim molt que haguessis hagut de passar per aquesta situació.
És recomanable que puguis compartir-ho amb alguna persona, sigui la teva psicòloga, un altre professional o alguna persona de confiança. El fet d’escriure’ns a nosaltres ja és un pas molt important.
Quan passem per una situació tan dolorosa és important sentir-nos acompanyats i no haver-nos de responsabilitzar sols de tot el dolor. Entenem que és complicat de compartir-ho, i més quan la persona és coneguda a casa i se’n parla tan bé.
Tot i que sigui dur i tu no tinguis cap culpa de la situació viscuda, el teu cos també té memòria i per molt que te'n vulguis oblidar, el cos reaccionarà davant situacions que li poden recordar a aquell moment.
Per aquest motiu, creiem que seria important que et dirigissis a una professional de la psicologia especialitzada en abús sexual infantil, per poder-te acompanyar en aquest procés i poder arribar a viure una vida sexual satisfactòria.
T’adjuntem la pàgina web de la Fundació Vicki Bernadet, un centre de Barcelona que ofereix diferents serveis, entorn l’abús sexual infantil. En algunes ocasions, ofereixen acompanyament terapèutic de forma gratuïta. T’adjuntem l’enllaç:
Si finalment et sents preparada per compartir-li a la teva psicòloga, de segur que també et podrà ajudar en aquest procés o si més no et pot ajudar a trobar a algun altre professional especialitzada en el tema.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas