Parella
Hola!
Necessito consell sobre un tema... Jo tinc parella des de fa uns tres anys aproximadament. Hem tingut èpoques bastant dolentes però ara portem ja un temps on està tot molt estable. El problema és que jo tinc com molta curiositat i ganes d'experimentar. Tinc 18 anys i penso que és l'edat on he de provar tot allò que vull, i això inclou fer-me petons amb altres nois (pq només m'he fet petons amb el meu novio) per veure com se sent, conèixer altres estils, etc... I també provar com és fer-se petons amb noies (ja que sempre he tingut clar que sóc hetero però últimament estic dubtant de si en realitat sóc bi). El problema és que clar, tinc parella i em sento bé amb ell, per tant tot això no ho puc fer, però sempre hi penso i sento que no estic vivint la vida del tot com a mi m'agradaria. No sé què fer perquè no és que el vulgui deixar per un simple lio, però quan penso en un futur junts em sento com trista de pensar que mai podré provar de fer-li un petó a ningú més ni la sensació ni tot el que canvia.
Alguna vegada li he mig tret el tema d'una relació oberta, així com en broma perquè em fa cosa i no vull que sobrepensi que no l'estimo o coses així, però a ell no li fan el pes aquesta mena de coses.
Què penseu vosaltres? Què puc fer?
Moltes gràcies per tot <3
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Dir-te que amb 18 anys ets molt jove i que no tens per què pensar que durant tota la vida només et faràs petons amb una persona, ja que si ara ja penses així, segurament acabarà passant que per curiositat et “liis” amb altra gent.
Si el cos t’ho demana, si el cor t’ho demana i si el cap t’ho demana és per què realment tens ganes de provar com són aquestes experiències.
Està molt bé que hagis parlat amb la teva parella sobre el tema, ara bé, si ja hi has parlat de manera superficial i en to de broma i a ell no li ha fet gràcia, et recomano que hi tornis a parlar des de la perspectiva amb la qual ens parles per aquí.
Explicant-li molt bé que no és que no l’estimis ni que tinguis cap problema amb ell, simplement que tens curiositat i que també tens por. Intenteu trobar una solució junts que no perjudiqui a cap dels dos, per exemple, potser et demana de donar-vos un temps, o potser es torna a plantejar la relació oberta durant un temps.
També pot ser que provis coses noves i que al final diguis: doncs no n’hi havia per a tant. I vulguis continuar amb el tipus de relació que tenies abans.
Tot i això, dir-te que no tinguis pressa, que la vida és molt llarga i que si ara tens aquestes inquietuds, però no ho vols deixar amb la teva parella i la teva parella no està disposada a obrir la relació, aquest desig de provar coses noves pot esperar una miqueta més i d'aquí a uns anys, quan sentis que és el moment, tornar-ho a proposar.
Si el desig d’experimentar és més gran que el de mantenir la relació, serà el moment de deixar-ho. Si, per contra, pots esperar a complir aquest desig i pots també mantenir l'exclusivitat amb la teva parella (si ell no vol canviar les “normes” de la relació), de moment hauràs d’optar per aquesta opció.
El més important: parlar-hi seria ment.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas