Arribo mai a l'orgasme
Hola! Sóc una Noia de 18, i estic tenint problemes per arribar a l'orgasme amb la meva parella.
Quant tinc sexe amb el meu novio, el disfruto molt, perqué ens comuniquem i sabem que ens agrada a cadascun, es com que tenim molta conexió en aquest aspecte, però, no aconsegueixo mai arribar a l'orgasme. És un inconvenient que ens està arribant a afectar massa a la nostre salut mental i a la relació, i això m'amoïna molt la veritat. He arribat a pensar que mai arribaré a sentir-ho i això m'està allunyant d'ell. Hi ha alguna solució?
Laura Centellas

Hola,
Sí que hi ha solucions! Has tingut mai un orgasme (sola o amb altres persones)? Si n’has tingut vol dir que ja tens l’experiència i el que has de fer és intentar reproduir aquelles coses que et faciliten tenir-lo.
Si no n’has tingut mai cap, podria ser interessant que comencis explorant-te tu sola per reduir el màxim els estímuls externs que et puguin distreure. L’orgasme és un moment de deixar anar, de rendir-te i sentir el plaer del cos, és una sensació física intensa. Si intentem controlar la situació i posem l’atenció a la ment, ens oblidem del cos i és més difícil tenir un orgasme.
Si sents que això és el que et passa, pots buscar estratègies per tornar al cos, com per exemple: posar l’atenció a la respiració i fer respiracions profundes per sentir-la a totes les parts del teu cos, acariciar-te molt subtilment amb les puntes dels dits o amb una ploma per sentir cada petita sensació física, moure el cos fent moviments sensuals, jugar amb les olors i amb el gust. L’objectiu aquí és connectar al màxim amb les sensacions del teu cos i fer allò que sentis sense perjudicis ni control. És així com es pot donar l’orgasme.
Si veus que tens dificultats per fer-ho, pots demanar ajuda a una professional de la psicologia, especialitzada en sexualitat, perquè t’acompanyi en aquest procés.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas