Amor i millor amiga
Hola,
Escric perquè no sé com actuar. Fa un any vaig saber que m'havia enamorat de la meva millor amiga. Ella en principi és heterosexual, encara que hem compartit moments molt íntims, i en cas que no ho fos encara no ha pogut fer-se la pregunta perquè tant ella com l'entorn són católics i super practicants y bastant homofòbics. Per l'estrés de segon de batxi ella s'ha refugiat més en l'església i en el catolicisme que segueix tota la seva familia. I tot plegat embolica encara més la situació. Sé que el millor seria parlar amb ella i explicar-li com em sento i el que em fa sentir, però parlar-ho suposaria probablement el final de l'amistat, i no vull que acabi. Molt menys ara que sé que no passa per un bon moment i potser necessita algú fora de l'església. El millor per mi pot ser prendre algunes distàncies per poder passar pàgina i perque per molt que l'estimi hi ha coses en les que no puc ajudar, però allunyar-me seria pitjor per ella. Estic molt confosa.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
El que pots fer és anar per parts i a poc a poc.
Comença preguntant com està, si hi ha alguna cosa que li preocupa.
Llavors pots afegir que tu últimament tens una mica de caos mental, si no sap que ets homosexual intenta dir-li o insinuar alguna cosa.
Si en el cas contrari, ella sap la teva orientació sexual, intenta parlar del fet que estàs confosa amb tot aquest tema, pregunta-li per exemple com va viure els vostres moments d'intimitat, si va sentir alguna cosa o si algun dia s’ha plantejat la seva orientació.
Ves-ho fent molt a poc a poc, ja que com dius, el seu entorn pot suposar molta pressió.
Fins que no ho vegis clar del tot no cal que li diguis que estàs enamorada. Et pots esperar al juny quan acabeu el curs i estigueu més tranquil·les.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas