M'agrada una amiga hetero
Hola! Tinc un problema i és que m'agrada una amiga meva que crec que és hetero, però no n'estic segura i no sé què fer. A més, no he estat mai en una relació ni m'he liat mai amb ningú i ara tota la gent del meu entorn té parella (i els que no, és perquè no els agrada ningú).
Primer de tot, quan anava a 3r d'ESO em vaig adonar que jo era bi i que m'agradava la meva millor amiga de la infància. Ara vaig a 1r de batxi, em segueix agradant i anem a la mateixa classe.
Per una banda, no vull fer-me il·lusions i veure coses on no n'hi ha (perquè ella és una persona súper amigable i es porta bé amb tothom) però d'altra banda, de vegades fa coses que em fan dubtar si jo també li agrado ja que, de vegades, fa coses que no fa ni amb la seva millor amiga. Per exemple: de vegades, quan la miro, ella ja m'estava mirant abans. Això sobretot em passa a orquestra i normalment el que passa és que ella em treu la llengua a mode de "saludo", jo li torno el gest i després ella mou les espatlles com si estigués ballant (o fa alguna cosa de l'estil), jo ric per sota el nas i aparto la mirada. Un altre exemple seria quan un dia, també a orquestra, que de cop em mira i em diu que estic molt lluny i que m'apropi més posant careta de pena. O també quan, la setmana passada, em va esperar mentre acabava de recollir les coses i em va oferir portar-me a casa (tot i que encara no l'havien vingut a recollir) i em va acompanyar fins el pàrquing (on m'hi esperava la meva mare) tot i que estava plovent. Aquesta última em va sobtar força ja que feia com un mes, aproximadament, que no teniem interaccions d'aquest tipus. A més, tinc la sensació que a música tenim una relació molt més propera que a l'insti.
Realment no sé què fer, no vull perdre la seva amistat o que s'allunyi de mi i molt menys fer-la sentir incòmode. Què puc fer? Totes aquestes interaccions volen dir alguna cosa? Com puc cridar-li l'atenció però sense que sigui gaire evident?
Moltes gràcies per escoltar-me, una abraçada!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Totes aquestes interaccions poden ser per molts motius i l’única que els sap és ella.
Has de valorar fins a quin punt tens ganes d’arriscar-te i prendre la iniciativa per explicar-li com et sents o prefereixes continuar amb la relació actual i viure amb el dubte.
Pel que preguntes de com pots cridar-li l’atenció sense que sigui gaire evident, creiem que pot portar a malentesos i fer la situació més complexa, perquè per molt que passin situacions més properes entre vosaltres, si tu o ella no feu res per mostrar el que sentiu cap a l’altre, sempre estareu amb el dubte.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas