Consulta sobre parella i sortir de festa
Bones, soc un noi de 17 anys i tinc una parella de la mateixa edat, porto amb ella quasi un any i es la primera persona que em demostra q ella donaria lo que sigui per mi i aixo fa q vulgui ser la millor persona possible per ella, ens estimem moltissim i sempre faig tot lo que esta en la meva ma per q sigui feliç, al igual que ella, el cas es q sempre em passa lo mateix, em dona molt malestar quan surt de festa sense mi, no per el fet de q surti de festa, pq m’agrada que s’ho passi be, sino que no se el pq m’entra molt malestar i començo a sobrepensar, confio completament en ella i soc conscient que no fara res que em molesti, pero no se que fer per estar tranquil i mes quan beu, amb el tema del alcohol ho he passat malament amb les meves ex i es un tema que fa q estigui molt malament (tambe m’agradaria si pot ser un consell per aixo). Es un tema que ho hem parlat i mes d’un cop, ja em sento pessat quan trec el tema i sento q la molesto, pero encara no em sento gens tranquil. No se que fer ja perque porto anys intentan-ho cambiar, i ella s’ho mereix, pero no se que fer ja i em sento sol. Ja vam quedar que ens comunicariem mes, ja que soc una persona amb insomni i quan ella surt de festa jo estic despert, pero encara aixi sento que soc molt pessat i no se ja que mes fer.
Moltes gràcies per tot i espero haberme explicat be.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
És molt normal que estiguis preocupat per ella quan surt, ja que en el passat has tingut males experiències en aquest tema i comencen a sortir les pors i els “dimonis del passat”.
Estic segura que acabaràs confiant, però això requereix un treball interior important.
També requereix molta comunicació.
A partir d’ara, quan ella surti de festa, en comptes de enviar-li WhatsApps preocupat, escriu tot el que et preocupa en una llibreta, l’endemà la llegeixes i treus les teves conclusions. Sigues molt conscient que aquestes pors que tens venen per petits traumes del passat (els de les teves ex), i que és per això que reacciones així.
D’altra banda, és súper necessari que li comentis aquest malestar amb ella, però no li comentis mentre està de festa, comenta-li al dia següent, per exemple. És important que li facis saber que no és que no confiïs en ella sinó que tu tens moltes inseguretats respecte aquest tema, i que quan li expliquis ho facis amb un to totalment respectuós i posant la mirada en tu i no en ella, ja que ella no està fent res dolent, és simplement que a tu et costa acceptar-ho i ho estàs treballant.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas