Dubtes en relació a la vulva
Holaaaa soc una nena d’11 anys i tinc uns quants dubtes en el món de la vulva. Tot i així em fa vergonya parlar de la vulva o dir vulva. Així que gràcies pel que feu guapes :)
Puc tenir squirting amb 11 anys o soc massa jove?
Com em rento bé la vulva? Necessito sabó especial? Es necessari rentar-se?
Què faig si em fa vergonya parlar de la meva vulva o la meva regla amb algú? Com per exemple nenes de la meva edad.
Els tampons i la copa menstrual fan mal? Quan els puc començar a fer servir?
És normal que un dia tingui molt flux i un altre gairebé gens?
Per què algunes nenes tenen pits abans que altres?
Per què de vegades noto la vulva humida encara que no tingui la regla?
Què faig si em baixa la regla a l’escola i no tinc res per posar-me?
És normal sentir inseguretat per l’aspecte de la meva vulva?
Hi ha una forma “perfecta” de vulva o totes són diferents?
Per què algunes persones volen tenir la vulva com una Barbie?
Per què la vulva d’una nena petita és diferent de la d’una persona adulta?
Quan comença a créixer el clítoris?
És veritat que totes les nenes tenim la vulva amb els llavis menors petits fins als 12 anys?
I ja estaria. Perdoneu per l’interrogatori. Pero tenia molts dubtes i necessitava endreçar el meu cap i així potser també ajuda a altres nenes de la meva edad. Una abraçada molt gran guapes ✨
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Anem pregunta per pregunta, agrupant-les per temàtiques.
"L’squirting" o ejeculació femenina és un líquid que pot ser expulsat per unes glàndules que tenim a la vulva en el moment de tenir un orgasme. Hi ha algunes dones que els hi passa i d’altres que no. Per tant, no té tant a veure amb l’edat sinó amb la persona.
És molt important tenir una bona higiene dels genitals. Per fer-ho, el millor és utilitzar simplement aigua i netejar bé totes les parts de la vulva.
Per perdre la vergonya la millor manera és començar fent el pas de parlar-ho amb algú de confiança i comprovar que no és tan difícil com sembla. A la llarga, quan hagis tingut experiències positives i ho hagis normalitzat veuràs que no se’t fa gens difícil parlar de la menstruació o de la vulva amb les persones. El primer pas és començar-ho a fer, encara que sigui amb vergonya.
Els tampons i la copa menstrual es poden començar a fer servir des del moment que et ve la menstruació. És normal que el principi puguis tenir dificultats per introduir-los, perquè no estàs habituada i el teu cos es tensa i això fa que pugui provocar molèsties i no entrar. Si això et passa, mentre ho vas intentant, pots utilitzar altres mètodes com les compreses de tela o les calcetes menstruals. A les escoles disposen de diferents mètodes de recollida de la menstruació. Si et ve la menstruació en aquell moment i no portes res, ho has de demanar a alguna professora. I en cas que no en tinguessin et pots posar paper de vàter, de forma preventiva.
Quan notes la vulva humida pot ser per diverses raons. La vagina es neteja ella sola i expulsa allò que no necessita, també segrega més flux vaginal depenen del moment del cicle que està, per tant, és una zona que pot estar humida i lubricada, per les diferents funcions que està fent, sigui lubricar, netejar o alguna pèrdua d’orina.
El flux vaginal varia depenen de les hormones i del moment del cicle que estàs, d’aquesta forma hi pot haver moments que en tens molt i d’altres que gens.
Cada persona té el seu propi procés de desenvolupament. En l'adolescència és quan es comencen a percebre més aquests canvis i diferències, ja que és l’inici de la pubertat i el cos accelera el seu procés de creixement. Però, aquest procés pot anar dels 10 anys als 16 aproximadament, per tant, hi haurà persones que començaran a desenvolupar-se abans que altres. Això depèn de factors genètics, socials i personals. En aquesta edat serà quan es començaran a percebre els primers canvis físics (creixement dels pits, clítoris, llavis de la vulva, pèl...)
La vulva de les dones canvia amb el temps, perquè les funcions que fa són diferents i el cos s’adapta, augmentant la mida per poder tenir un embaràs si es vol, creix pèl per protegir-se de les possibles infeccions, entre d’altres.
Totes les vulves i cossos són diferents. És normal sentir inseguretat, perquè no ens en solen parlar i quan veiem alguna imatge d’una vulva sempre són iguals, com si fossin d’un bebè. Però la realitat és que hi ha tantes vulves com persones al món. T’adjuntem una pàgina web d’una il·lustradora que pinta diferents tipus de vulva:
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas