Insegura de per vida?
La meva consulta es que sento que no avanço, que sempre seré una persona insegura i amb por a parlar en públic. Ha millorat amb el temps però encara a la meva edat tinc problemes per expressar-me adequadament, no trabar-me i tenir agilitat mental. Sobretot pel tema de les presentacions orals o preguntar a classe. M'encantaria poder millorar-ho però no sé ni com començar.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Et deixo alguns consells per superar la teva por a parlar en públic (val per presentacions però també per parlar amb els amics, família, etc).
Beu aigua abans de començar, el cos es relaxa automàticament.
Sigues molt conscient que la por escènica només apareix els 3 primers minuts, un cops superats aquests minuts de tensió tot flueix millor.
Intenta mostrar-te tal i com ets quan parlis, no cal fingir cap personalitat, no cal imitar a altres persones, tu ja ets prou vàlida sent qui ets.
Intenta menjar alguna cosa abans d’una presentació, amb l’estómac ple es pensa més bé.
Practica molt a casa, intenta gravar-te fent discursos o explicant la teva vida, llavors te’ls mires i intentes veure on podries millorar.
Apunta’t a teatre o dansa per destensar el cos i perdre la por a mostrar-te.
Intenta mantenir una actitud positiva quan surtis davant de molta gent, això es pot fer simplement amb un somriure o amb una mirada alegre, així el cos veu que estàs tranquil·la i automàticament es calma perquè sap que ho tens tot sota control.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas