Com es fa?? Quina edad?? Que pasa si no entra??
Fa bastant temps que penso com es fa. Sempre penso com es comença o quin és el temps estimat que has de durar com a màxim. Perquè encara crec que no estic preparada per tenir relacions sexuals i tampoc em ve de gust amb la meva edat. Però m'agradaria estar preparada pel dia que em toqui.
És que tinc la por que per exemple comencem a fer-ho i no entra, en aquesta situació que hauria de fer??
Laura Centellas

Hola,
No hi ha una forma concreta ni una edat per començar a tenir relacions sexuals. L’important és que ho facis quan en tinguis ganes i amb persones que et sentis còmoda i segura. La segona cosa important és saber que les relacions sexuals no giren entorn del coit, és a dir, penetració, penis – vagina. Hi ha moltes formes de relacionar-te sexualment i has de descobrir quina és la que a tu i a la teva parella sexual us agrada més (estimulació del clítoris, masturbació amb les mans, penetració amb els dits, sexe oral, carícies...)
És normal que tinguis dubtes, pors i inseguretats amb una cosa que no has experimentat mai. Des d’aquí et recomanem que si tens ganes de començar a explorar la sexualitat, comencis observant i coneixent la teva. Per fer-ho, t’animem a conèixer els teus genitals posant-te un mirall entre les cames i tocant i observant totes les parts de la teva vulva. T’adjuntem un PDF amb l’explicació de les diferents parts de la vulva i les seves funcions: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/
La-vulva.pdf
A més, t’adjuntem un vídeo on expliquen diferents tècniques de masturbació femenina:
Duro4SyDFk
La forma de sentir-te més segura amb tu mateixa i, per tant, més preparada és tenir autoconeixement de com funciones i del que a tu t’agrada i et dona plaer. Si et trobes en la situació que no entra el penis, doncs heu de parar i comunicar-li a la teva parella sexual el que necessites, ja sigui una abraçada, carícies, separar-vos o continuar. I sobretot, no ha de fer dolor, les relacions sexuals són per gaudir!
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas