No tinc grup d'amigues
Sento que no encaixo en lloc i m'agradaria tenir un grup d'amigues amb les que poder fer plans i quedar. No es que no tingui amics de fet tinc un millor amic, que ens coneixem pràcticament desde sempre, també tinc altres amigues a l'institut, però sento que les meves amigues de sempre m'estan deixant de banda a mi i a una altra amiga de la classe, per anar amb unes altres nenes que han conegut. A part una de les que considerava de les meves millors amigues m'ha deixat de parlar i ha decidit allunyar-se de mi.
M'agradaria tenir un grup d'amigues en el que pugui ser 100% jo i no em senti jutjada, però no sé com fer-ho.
Intento ser més sociable i parlar amb més gent però com tampoc soc de les populars del insti, no és que se m'apropi molta gent a parlar.
Fa dies que no vaig a gust a l'institut perquè sento que no estic sent 100% jo.
Em podríeu donar consells per fer amigues i caure bé a la gent però sense deixar de ser jo??
Moltes gràciesss
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És dur pensar que no tens amics, però com tu bé has dit, si que en tens, el que passa és que no tens una colla com a tal.
És normal voler pertànyer a un grup, al final com a humans busquem això, sentir-nos inclosos.
Pel que fa al grup d’amigues al que anaves i a la teva “ex millor amiga”, si s’han allunyat perquè si, deixa que s’allunyin, al final, si han desaparegut d’un dia per l’altre, les vols a la teva vida?
Com bé has dit, el que busques és tenir un grup d’amics o amigues en el que puguis ser 100% tu, i es que això és el que volem tots!
Però molta gent, només per voler encaixar, canvia de personalitat, i al final es traeixen a ells mateixos i viuen en un engany.
Saps la frase de: “millor sola que mal acompanyada”, posa-la en pràctica, sigues oberta com has fet fins ara, i no tinguis gens de por de mostrar-te tal i com ets, recorda sempre ser educada, respectuosa i assertiva (això no vol dir que no puguis ser bromista o divertida). Si ja tens un amic, no hi ha res dolent en anar amb ell, a poc a poc ja anireu creant un grup, només has de deixar fluir, ja que com més t’obsessionis en tenir més amics, més complicat se’t farà.
D’altra banda, prova d’apuntar-te a alguna extra escolar per conèixer a gent amb gustos similars als teus, i si fas alguna optativa a l’escola, intenta seure amb algú que creus que podríeu encaixar i comença a parlar-hi, potser et sorprèn.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas