Estudis
Bon dia,
Soc molt indecís i insegur i mai he tingut clar què volia estudiar. Ho vaig passar molt malament quan vaig veure que se m’acabava el temps per triar la carrera. Pensava que un cop triada i començada marxarien tots els dubtes d’una vegada per totes, però no ha sigut així.
Un dia reflexiono i estic convençut de la meva decisió i el dia següent ja m’estan tornant a rondar pel cap pensaments de “i si no he triat bé?”, “i si quan acabo el grau me n’adono que no m’agrada la feina?”, “m’hauria de canviar de carrera o vaig per bon camí?”.
Pel que fa les assignatures, les porto prou bé i sé que si em canviés de grau les matèries segurament no m’agradarien més que les actuals, però no sé si hauria de fer una carrera amb sortides laborals més diverses encara que les matèries potser m’agradin menys.
A més, no em sento a gust quan la gent em pregunta què estudio. Tinc por que em jutgin, que pensin que no m’encaixa o que m’he equivocat, perquè si ja no estic segur jo mateix de la decisió, si algú em diu que m’he equivocat o el que sigui m’afectarà molt i m’estaré menjant el cap tot el dia. Sé que sempre em puc canviar de grau, però si em canvio el que em pot passar és que la nova carrera m’agradi menys que l’actual, llavors sí que estaré perdut i crec que has d’estar molt segur per canviar-te de grau, i jo no ho estic gens perquè dubto de tot, i a més el que estic fent ara està prou bé. El problema és que crec que no em veig treballant d’això mateix fins que em jubili.
En fi, estic fet un embolic. Com puc saber si em veig fent pràcticament tota la vida una feina que mai he provat? He fet diversos testos online com el Gran Recorregut, però no em serveixen de pràcticament res. També he parlat amb gent que treballa d’això i tampoc m’ha servit per decidir-me. Ja no sé què haig de fer.
Moltissimes gràcies per l’atenció i per l’ajuda.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
ÉS COMPLETAMENT NORMAL NO TENIR-HO CLAR!
D’altra banda, si encara no tens clar el que vols fer però igualment estàs còmode a la carrera que fas, no hi ha res dolent en continuar fent la carrera actual.
Durant la carrera poden passar moltes coses, estigues obert a escoltar opinions d’altres persones i experiències, potser així t’ajuden a aclarir-te.
Hi ha moltíssima gent que no treballa del que ha estudiat, però aquests estudis li han servit per tenir més coneixement sobre algun tema i també per tenir més habilitats, com ara la responsabilitat, la disciplina, l’estudi... (tot això també s’aprèn fent una carrera).
D’altra banda, si creus que estàs perdent el temps perquè la carrera no t’agrada i les sortides professionals tampoc, pots plantejar-te agafar-te un any per treballar o per anar a l’estranger per anar tenint més clar què vols fer.
Vull que sàpigues, SOBRETOT, que es pot canviar de rumb sempre, que tenir una carrera no vol dir treballar d’allò tota la vida, potser surts de la carrera, et poses a treballar i t’encanta. O potser quan acabis la carrera has descobert que en vols fer una altre, el futur és incert, i com més volem controlar-lo més ens estressem, perquè la resposta correcte no la té ningú.
Temps al temps i paciència, no t’avancis als esdeveniments, parla amb gent amb històries professionals diferents per inspirar-te, i quan et demanin què estudies els hi expliques: estic estudiant això, m’agrada però no sé si em veig treballant d’això.
Està bé escoltar opinions, agafa només les que et serveixin.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas