La meva millor amiga marxa
Hola. Primer de tot aclarir que no se si ella em considera la seva millor amiga però jo a ella sí perque m'enten sempre i ja fa mesos que ha estat molt amb i per mi, igual que jo amb ella.
El que passa és que marxa del nostre institut perquè viu molt lluny i se li fa dur agafar el tren al matí i tota la pesca. Jo no vull que ho passi malament, però és que, tot i tenir moltes més amigues amb qui puc comptar per l'any que ve, ninguna és tan real com ella, tot i que penso que poden arribar a ser-ho en el futur. Em fa moltíssima pena que marxi i no sé ben bé quina emoció és ni com afrontar-la.
Moltes gràcies💖💖💖💖💖
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És normal sentir pena quan algú que és important per tu agafa un altre camí. És normal que ho passeu malament, tant tu com ella. Com sempre dic, perdre una amistat també significa passar per un dol, ja que el dol és el que ens ajuda a transitar la pèrdua. Ja no tindreu la mateixa relació perquè ja no us veureu cada dia, però podeu continuar sent amigues si les dues ho voleu així. El millor que pots fer és dir-li que no la vols perdre i que a tu t’agradaria continuar sent amigues. Pot ser que amb el temps tot continuï igual, però també pot ser que l’amistat es vagi refredant, i és dur però és normal que passi. És una sensació similar a la de quan s’acaba la ESO o el Batxillerat i ja no tornaràs a compartir els dies amb aquelles persones que et cauen tant bé. Però que sàpigues que n’aniran apareixent de noves i que de cada una aprendràs una cosa nova.
Si sents pena, plora la pena o fes el que necessitis per treure-la i gestionar-la amb amor.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas