El primer cop fa mal?
Hola!
Primer de tot donar-vos les gràcies per tot el que feu, fa temps que us faig alguna consulta i sempre m'ajudeu moltíssim. <3
Ara sí, la meva preocupació: la primera vegada.
Per posar-vos en context, fa quasi un any qje tinc una relació amb un noi cis (jo sóc noia cis) i des del juny que duem a terme pràctiques sexuals, pero mai penetració. En un principi, jo no em sentia preparada i ell havia tingut una mala experiència abans de estar amb mi, i vam decidir que no voliem penetració. El cas és que fa temps (des de desembre) que els dos estem preparats i ho hem parlat, tenim moltíssima comunicació.
El que passa és que és el meu primer cop, i tenim por.
Sempre se'm ha dit que el primer cop pot fer una mica de mal, però no sé fins a quin punt és o no un mite. També cal dir que quan intento masturbar-me, quan poso dos dits em fa bastant de mal. Em preocupa que a l'hora de tenir relacions em faci molt de mal.
És veritat que es possible que ho tingui petit per lhimen? o és que sóc així?
Em fa por tenir relacions i qje em faci mal, però també crec que es el moment indicat i en tinc moltes ganes. Que puc fer?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
La vagina és un conducte elàstic format per músculs. És normal sentir nervis, inseguretat o por quan practiques una cosa per primera vegada, això pot fer que els músculs de la vagina es contraguin i això dificulti la penetració. Per això és important treballar el sòl pelvià i aprendre a contraure i a relaxar la vagina per enfortir la zona i agafar més consciència corporal. Alhora, és important tenir en compte que la vagina pot arribar a dilatar-se molt, per tant, és totalment possible fer penetració sense problemes.
Per practicar-ho, podeu esperar-vos fins a sentir-vos completament excitats i relaxats i prendre-us-ho amb molta calma. Podeu provar-ho a poc a poc i si sents alguna molèstia parar. Utilitzar lubricant pot ajudar a fer-ho més fàcil i còmode.
Quan hi ha penetració per primera vegada, l’himen pot desagarrar-se i això pot produir una mica de sagnat. És completament normal. Si això no passa, també és normal, ja que cada cos és diferent i pot tenir l’himen més o menys adherit a les parets vaginals.
Finalment, si fa dolor no és normal. Pots sentir molèsties, però si sempre que ho practiques es fa impossible la penetració pel dolor que sents i també et passa amb altres circumstàncies, com per exemple quan introdueixes els dits, o un tampó / copa menstrual… Seria important que et dirigissis a la llavadora del teu metge de capçalera perquè et fes una primera revisió de forma gratuïta, i l'ideal seria assistir a una fisioterapeuta de sòl pelvià i/o sexòloga per fer un procés per poder detectar la causa del dolor i fer el tractament corresponent.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas