Pensaments
Hola.
Faig 17.5 hores al dia d'un esport artístic en el qual tot ha de ser molt net i els qui ho practiquen professionalment han d'assolir pràcticament la perfecció. El que passa és que jo l'any passat vaig treure notes molt bones a les dues avaluacions que hi ha a l'any, i aquest any de moment a la primera igual. Però no estic gens contenta. Cada dia faig moltes coses malament i la meva ment va jugant (que a més tinc altes capacitats): no arribaràs a res, estàs gorda, no et mereixes aquestes notes, saps que és impossible que no abandonis abans d'acabar aquesta formació, quan vas a cursos a fora d'aquest centre no destaques gens...
No ho vull abandonar, perquè per a mi aquest esport és la meva vida sencera, però són moltes tardes de frustració i de pensaments negatius, tant sobre la meva tècnica com el meu cos. I sobretot em comparo molt amb les meves amigues que fan l'esport. Com puc fer fora aquests pensaments?
Gràcies mil
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Ha de ser molt frustrant tenir aquests pensaments sobre un esport que gaudeixes tant i és la teva vida. Aquests pensaments negatius lo únic que et fan és causar-te ansietat i fer-te sentir malament. El primer que has de fer és compartir-ho, ja sigui amb els teus pares o amb els teus entrenadors o entrenadores. És crucial que posis fil a l’agulla i comencis a fer un treball potent i profund per fer front a aquestes creences limitants que et fan mal. Si veus que parlant amb la gent que estimes no aconsegueixes callar una mica aquesta veu que et diu “no pots” o “no ets suficient” et recomano molt que vagis a un coach esportiu o a un psicòleg esportiu. Si de veritat és la teva vida i t’hi vols dedicar, no tiris la tovallola, demana ajuda. D’altra banda, també és important que canviïs aquesta idea de “és la meva vida” per “és una part important de la meva vida”, ja que sinó, si mai passa alguna cosa inesperada i no pots continuar fent esport, et pot afectar d’una manera desmesurada. La teva valia no es mesura en lo bé que fas aquest esport, tu ets molt més, intenta apreciar totes les altres coses que et rodegen i et fan feliç.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas