No m'agrada el meu cos
Holaaa, primer de tot moltíssimes gràcies per el que feu, sou magnífics! Us volia explicar un problema que tinc. No m'agrada el meu cos, a part de que el meu pes no és adequat pel que medeixo i l'edat que tinc, medeixo 1,59 i peso gairebé 70kg. Sempre intento ajustar més els àpats i menjar menys sucre i porqueries, però sempre em rendeixo i mai aconsegueixo tenir una dieta equilibrada i saludable. Aquests dies estic intentant sortir a córrer, fer esport, però amb els deures m'estresso i no donc per més. Ja no només és per la meva salut, que amb això m'esforçaré i faré tot el que pugui (tot i que us demano uns quants consells) és simplement que no m'agrada el meu cos, tinc gepa, la panxa grassa, no m'agraden les meves cames, no ho sé, no em queda bé la roba...Soc molt grassa i no sé com perdre pes. Què em recomaneu? Moltes gràciesss!
Laura Centellas

Hola, bonica! T’agraeixo que ens hagis escrit i les teves paraules cap a la nostra feina. Sé que no és fàcil que ens agradin totes les parts del nostre cos, i més encara en una etapa com l’adolescència, on el cos canvia i s'assembla més al de l'adult i a on se li dona molta (massa i tot) importància al físic. És molt important i està molt bé que miris per la teva salut, però convé tenir en compte que salut i físic no van sempre plegats. Que establir hàbits de salut és per millorar la salut, no perquè el meu cos canviï. Recorda també que no hi ha un pes adequat per una alçada, són recomanacions que juntament amb molta més informació ens poden facilitar una idea de salut sobre aquella persona, però això ho ha de fer un/a especialista en salut. Nosaltres hem d'intentar mantenir hàbits de salut: Son, alimentació, salut mental, activitat física, etc. En especial amb l'alimentació cal tenir en compte que una alimentació saludable no només és menjar variat i equilibrat, sinó gaudint menjant i no prohibir-se cap aliment o sentir culpa per menjar. Puc menjar-ho amb moderació, però prohibir-m'ho només provocarà que després ho desitgi tant que potser no em puc controlar. Tenir en compte aquests hàbits de salut i incorporar-los al teu dia a dia amb l'ajuda d'un professional farà que la teva salut millori, i això és el més important. Recorda també que és més fàcil aprendre a respectar-se i cuidar el nostre cos que no intentar canviar-lo. Hem d'entendre que només en tenim un i el cos funciona com un vehicle que ens permet fer moltíssimes coses. Gaudim-lo com a tal i canviï o no, respectem-lo i cuidem-lo com una part de nosaltres. Moltes vegades per deixar de veure'ns malament no es tracta tant de canviar el que veiem com de mirar-nos diferent, amb més estima, compassió i amor. El que també pots fer és parlar d'aquestes sensacions i pensaments amb altres persones properes, segur que et poden ajudar. Gràcies per explicar-nos-ho. Estem aquí per al que necessitis i si vols, també et convido a seguir-nos a IG: @estimatbe. Una abraçada!
La Laura Centellas