Virginitat?
Sóc una noia bisexual i només he mantingut relacions sexuals amb nois... o no? Fa poc vaig tenir la meva primera experiència (més enllà de petons) amb una noia i no sé si comptar-la com a sexe. Sóc conscient que la virginitat és un constructe social i que no cal posar nom ni números a les coses, però sovint, entre la gent de la meva edat, es parla sobre la quantitat de persones amb qui has follat. Amb aquesta noia ens hem masturbat mútuament i prou i no sé si comptaria com a sexe... El meu dubte és si realment existeix una categorització estàndard dels tipus de relacions sexuals (entre els especialistes també) o si simplement he de considerar el que vulgui (entenc que no tinc per què donar explicacions a ningú, però no m'agradaria considerar-ho sexe i que l'altra persona no ho fes perquè podria portar a un malentès)
Laura Centellas

Hola,
Per evitar malentesos la millor opció sempre és la comunicació. Perquè per molt que nosaltres et donem una resposta, la teva parella sexual pot no veure-ho de la mateixa forma. Per tant, davant del dubte, sempre millor preguntar.
Per nosaltres no és tan important el que es considera sexe i el que no, l’important és que no només es considerin sexe les relacions sexuals on hi ha un penis i una vagina i es practiqui el coit (penetració), perquè això exclou tota la resta de formes de relacionar-se.
Les relacions sexuals serien tot el conjunt de comportaments eròtics que realitzen, almenys dues persones, amb l’objectiu de donar i rebre plaer sexual. Dins les relacions sexuals existeixen moltes pràctiques: carícies, petons, sexe oral, masturbació, coit…
Per tant, pel que expliques, amb aquesta noia heu practicat sexe, utilitzant la masturbació.
Una abraçada i gràcies per la consulta!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas