Audiofons
Hola, Bones, jo soc una Noia que porta audiofons des Dels 2 anys ( tinc 23, casi 24) i la cosa es que fins fa un any o aixi a mí me la "sudaba" completament portarlos , m'hera ben igual si es veien o no ... ( Mai ningu m'havia dit res ) . El tema es que un día no se per que veig agafar la meva tarjeta de discapacitat i la vaig trencar. Un " amic " meu en va dir que " era ridicul trencarla perque els meus audiofons ja es veien , cosa que la Seva discapacitat no" a mí aixo em va fer molt mal i des de llavors no Mels vull.posar, m'enfado molt cuan algu diu " es que porta audiofons "( cuan Abans em donaba igual ) , Estic buscant feina i Avui li he dit a la meva mare " que jo volia" un contracte normal no uno de pobretones inválidos " cosa que ha fet que ma mare i jo discutim bastante fort ja que segons ella " no hay nada que esconder " que PUC Fer xq no m'afecti tot aixo ?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, abans t’era igual que es venguessin els audiòfons o et parlessin de discapacitat, i des de el comentari del teu “amic” tot s’ha complicat.
El terme “discapacitat” discrimina i et pot fer sentir malament, és normal no voler tenir aquesta etiqueta, per això ara diem diversitat funcional, ja que és molt més inclusiu i al final tots som diferents, i encara que hi hagi gent que se’n foti, no tenim perquè avergonyir-nos, de fet, també hi ha gent que se’n riu de que algú porti un pentinat diferent veritat?
El primer pas és deixar de jutjar-te i acceptar la teva situació, el fet de tenir un paper que posi que tens una “discapacitat” et pot ajudar a l’hora de trobar feina, comencem a abraçar les nostres diferencies i a utilitzar-les per avançar.
Ha de ser difícil portar audiòfons, sobretot per la pressió social, però pensa que aquest aparell t’ajuda i no es per fer-te mal, sinó el contrari.
Repeteixo, és normal que et faci ràbia perquè és una situació complicada, i també és normal sentir-se diferent, però recorda que tots som diferents, tots tenim carències i també qualitats, intenta centrar-te en les qualitats i abraça les carències, sinó viuràs la vida enfadada i això és molt estressant.
Si necessites ajuda per acceptar tot això pots demanar cita a un professional.
Espero que algun dia tornis a sentir-te segura i contenta de qui ets, ja que el teu valor no es determina en si hi pots sentir més o menys.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas