2 temes
Bona nit,
Gràcies per tot el que feu, necessito ajuda en dos temes, bastant diferents, i de veritat necessito ajuda, sobretot amb el primer tema. Potser aquesta consulta serà massa llarga, ho sento.
1r TEMA:
La meva millor amiga (li direm Marta) avui m'ha explicat una cosa que li ha passat, i estic una mica preocupada. Resulta que ella té el grup d'amics del poble, i al grup i són ella i uns quants més. Un noi del grup sempre s'ha portat molt malament amb una noia (Alèxia) d'un altre grup del poble, perquè pel que m'ha explicat la noia aquesta era bastant puta i havia perdut totes les amigues per això. Total que resulta que l'Alèxia tractava malament a unes amigues de la Marta i tal. En resum, que s'odiaven bastant.
Amb anterioritat els pares de l'Alèxia havien denunciat per la cara al noi amb qui es portava fatal (era menor d'edat, el noi), i els pares del noi van denunciar als pares de l'Alèxia per haver denunciat al seu fill, i la policia o qui fos no va fer absolutament res, a cap de les dues denúncies.
També va passar una altra cosa a la qual quan la marta m'ho ha explicat deia que no era important, que havia passat molt temps d'allò i tal, i és que el pare d'una noia del grup de la Marta va anar a casa dels pares de l'Alèxia per intentar arreglar els conflictes que hi havia, i va i la mare de l'Alèxia s'aixeca la samarreta i li ensenya els pits al pobre home. No sé si això podria contar com a agressió sexual, però la Marta diu que ja està, que tothom ho ha oblidat, però a mi em va semblar important.
A part, el pare de la Marta es porta bastant bé amb el pare de l'Alèxia, i la Marta m'ha explicat que el seu pare li ha dit que el pare de l'Alèxia estava bastant controlat per la mare de l'Alèxia, que la mare no li deixa treure diners sense el seu permís, que l'ha obligat a perdre el contacte amb el seu germà, etc. Com si fos agressió masclista però per part d'una dona.
En resum, que el grup de la Marta odia a l'Alèxia, que el pare de l'Alèxia està en una relació tòxica i que la mare de l'Alèxia està tarada.
Total, que avui la marta i els seus amics estaven fent una mini foguera al carrer amb un clínex perquè s'avorrien i de repen apareixen els pares de l'Alèxia i la mare els comença a gravar, mentre els insulten amb tacos grossos i els diuen que han marginat a la seva filla, que són uns fills de puta. Total, que un noi del grup de la Marta ha perdut els estreps i ha començat a insultar als pares i a intentar prendre-li el mòbil a la mare perquè no els gravés, però no ha servit de res, i la mare ha gravat a tot el grup de prop, on es veien les seves cares clarament.
A la Marta també l'han gravat, i ella li ha explicat al seu pare i no saben què fer, i no crec que acabin fent res. A mi em fa por que facin alguna cosa d'aquelles d'agafar la cara i ficar cossos nus i penja-ho a xarxes o el que sigui. De veritat, la vull ajudar, però no sé que puc fer.
2n TEMA:
El segon tema és més personal i menys seriós, però igualment és molt important per a mi. A l'institut abans anàvem juntes la Marta, la Maria i jo. La Maria és una noia sobre la qual tan jo com la Marta us hem escrit diverses consultes, ja que de veritat no sabíem què fer. Al final ens vam aconseguir separar d'ella, un dia ens vam plantar i li vam dir que ja no ens ho passàvem bé amb ella, i ella ho va acceptar i ens va dir que què volíem fer, total que li vam dir que millor que anés amb altra gent. El problema és que aquells últims mesos venien amb nosaltres tres dues noies que havien estat abans amigues nostres que de la Maria, però que érem amigues les cinc, tot i que tècnicament no del mateix grup.
Quan ens vam separar, la Maria va anar amb elles, per a no quedar-se sola, i nosaltres dos ens vam quedar soles.
Ara ens en penedim moltíssim, no d'haver-nos separat amb la Maria, perquè allò era necessari, sinó d'haver perdut la nostra amistat amb les dues noies. Amb una de les dues encara parlo, perquè va amb mi a una extraescolar, però l'altra ja ni em mira ni saluda, i a la Marta tampoc.
No podem anar amb elles, perquè sempre estan amb la Maria, però jo valorava moltíssim la seva amistat i les trobo molt a faltar perquè estàvem molt bé juntes, i elles dos i jo i la Marta seríem un grup perfecte, però ara tot se n'ha anat a la merda per la Maria i no sabem que fer perquè no ens podem acostar a elles sense que la Maria i sigui, però per nosaltres és molt important recuperar la la seva amistat, i estem fartes d'anar tots els patis només la Marta i jo.
Si us plau, ajuda amb els dos temes, el primer em té preocupada, però el segon m'està matant.
Ajudeu-nos per favor.
Gràcies si us heu llegit to i heu arribat fins al final, ajudeu molt.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Primer de tot, dir-te que el primer tema no t’incumbeix i ja hi ha uns adults assabentats, així que tot el que pots fer és donar suport a la teva amiga.
Segon, me’n alegro que lo de la Maria hagi anat bé per totes, però per altra banda, és inevitable que les altres dues amigues vagin amb ella, així que tocarà acceptar-ho. Si la Maria és tant mala amiga com heu comentat anteriorment, també pot ser que elles es cansin algun dia d’ella, però no sabem si això passarà. D’altra banda, com encara tens contacte amb una d’aquestes dues amigues, algun dia li pots explicar que la trobes a faltar, avia’m com reacciona. Recorda que tots els actes tenen conseqüències i que no sempre tenim tot el que volem i toca acceptar-ho.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas