Què se sent?
Hola,
Sóc asexual des de sempre i sento molta curiositat per saber què senten les persones que no ho són. Perquè li donen tanta importància al sexe? És com a les pelis? O sigui, pots tenir una idea o ser duna manera, i conèixer algú i canviar-ho tot per aquesta sensació?
Em sabríeu dir sèries per a adults on tot l'argument no vagi a la merda perquè s'enamoren i ja sembla que res no els importa només que enrotllar-se?
No m'agrada ser asexual perquè sembla que m'estigui perdent moltes coses i que no hi hagi lloc per mi. Tothom té parella. Estaré bé d'aquí uns anys si ara ja no ho estic? I em fa ràbia quan la gent diu que no importa, i que realment s'està millor sol, però realment perden el cul per tenir parella. Ho trobo molt il·lògic. Perquè sempre que em coneixen el primer que em pregunten és si tinc parella? O perquè donen per fet que en vull i diuen: bueno, ja arribarà.
Sé que són moltes preguntes, espero que em pugueu ajudar.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Vivim en una societat on tot està pensat i fet perquè tinguis parella, és normal que et sentis així. Les persones asexuals no senten atracció sexual pels altres, però sí que poden sentir altres tipus d’atracció més romàntica, intel·lectual… Per tant, una cosa no treu l’altra. Pots ser sexual i no voler parella, i també pots ser asexual i tenir parella… hi ha tantes formes de relacionar-se com persones hi ha al món. Troba la que et faci sentir més a gust.
Si tens curiositat per les persones sexuals, els hi pots demanar directament des de la curiositat, per poder-los entendre.
És cert que a la majoria de les pel·lícules hi ha escenes d’amor o les relacions de parella es posen al centre i no apareixen altres formes de relacionar-se menys normatives. Hauràs de buscar explícitament pel·lícules que surtin de la norma i que expliquin altres realitats i formes de relacionar-se o que les relacions no estiguin al centre. Una plataforma podria ser Filmin.
Si sents que el teu malestar persisteix en el temps, seria important que et vinculéssis en algun col·lectiu on poguessis compartir les teves vivències i malestars amb altres persones asexuals i professionals que ho acompanyin o buscar ajuda terapèutica amb una persona especialitzada amb el tema.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas