parlo de més
Tinc poques amistats, i ni que vagi també a teràpia a vegades m'excedeixo explicant la meva vida o coses molt personals a persones que tinc poca confiança encara i desprès m'arrepenteixo. Em porto bé amb una companya que conec de fa 1 mes i li he explicat coses bastant privades i m'arrepenteixo perque també incloc situacions personales no nomès meves i no ho puc evitar.
No estic molt bé amb la meva parella i explico molt coses privades i se'm nota bastant el ressentiment i no sé com parar aixo... A vegades també explico coses financieres meves i no hauria de fer-ho. Potser ho faig perque vull saber més opinions o perque estic nerviosa nose.
Que puc fer per aguantar-me una mica? Gràcies!!
Laura Centellas

Hola consultora, gràcies per escriure’ns!
Primer de tot m’agradaria fer-te una pregunta: què passa si ets sincera i expliques coses teves?
Realment no passa res per dir el que et passa a les teves amigues, de fet és el que fan les amigues.
D’altra banda, quan posis exemples d’altres persones intenta mantenir la intimitat, i en comptes de dir, per exemple, “la meva amiga Maria...” digues “tinc una amiga que...”.
No hi ha res de dolent en explicar el que et passa, i més si necessites consell o vols saber altres opinions. Si veus que et fas pesada intenta primer demanar sempre com està l’altra persona, o si algun cop li ha passat el que t’està passant a tu, així no monopolitzaràs la conversa i podràs aprendre de les diferents persones que t’envolten.
Quan hagis de donar un consell recorda que cada persona és diferent, i si vols posar una història teva com a exemple, pots dir: “cada persona és diferent, però si vols saber la meva experiència, un com em va passar una cosa semblant...” explicar què et va passar i acabar amb “això és només la meva experiència, no vol dir que tothom ho visqui igual”.
A part d’això, si veus que expliques coses massa privades a persones que no coneixes de res, pots intentar reduir una mica allò que expliques, per exemple, en temes econòmics, pots intentar evitar dir xifres exactes i dir coses més generals, com per exemple “últimament estic intentant estalviar perquè he tingut moltes despeses”, no passa res per explicar-ho.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas