Amiga falsa, la Maria
Hola, vull demanar-vos consell sobre una "amistat" que tinc des de fa una miqueta amb una nena que és molt falsa. Però ella és falsa amb tothom. Li direm Maria.
Per exemple, l'altre dia a castellà estàvem exposant una cosa i quan va sortir una noia la Maria la va mirar amb fàstic i cara burlona, però l'endemà, quan vam sortir a la tarda vaig veure que la Maria li estava demanant a la noia de l'expo si li podia pujar a classe la maleta i a la seva amiga (no sé ni perquè) i l'altra, que és molt ingènua i quasi tots s'aprofiten d'ella, li va dir que sí.
I la Maria critica a la gent i després va i l'abraça i la tracta com germana, quan estan cara a cara. I jo sé que ella també fa això amb mi i intenta sempre que em baralli amb una examiga.
El cas és que a vegades encara vol anar amb mi o a vegades m'ignora. I quan jo, per lògica, passo d'ella, llavors em diu "Què et passa? T'has enfadat amb mi?" i ella vol fer un gra massa. Jo simplement no vull ser la seva amiga, ja que m'intenta utilitzar a mi també molts cops. Estic farta d'ella, però, encara que em fa una mica de vergonya admetre-ho, en aquesta classe no tinc moolts amics, i els que tinc a vegades se'n van amb altres parelles. I no sé si és millor quedar-me sola que anar amb ella. ...Potser millor sola que mal acompanyada?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Millor quedar-te sola que mal acompanyada? Tot depèn.
Hi ha moltes persones que actuen de manera falsa perquè no saben actuar d’una altre manera, la Maria ha adoptat aquest rol i potser ni se’n adona del que fa, potser simplement és així, i potser ho serà per sempre o potser no.
Si ella critica a altres persones per l’esquena, pot molt ben ser que et critiqui a tu també, però pel que has dit, no és res personal, simplement és que ella és així i ho fa amb tothom.
Si tu estàs bé amb ella quan esteu juntes no hi ha problema de fer-te amb ella, això no vol dir que sigueu les millors amigues del món, simplement que sou companyes i molts cops us aveniu. No cal anar sempre juntes, poden haver-hi dies que vagi amb unes persones i altres dies que vagi amb altres.
Si la seva manera d’actuar t’afecta molt negativament, el més prudent és que vagis agafant distància amb ella i busquis altres amistats més sanes.
D’altra banda, si aconsegueixes mantenir una distancia emocional amb ella (que no t’afecti tant el que fa i el que no), podeu continuar sent “amigues de conveniència”, que vol dir que podeu anar juntes quan us vingui bé, sense aprofundir en temes personals perquè saps que per darrera et pot criticar.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas