No sento res
Hola! En primer lloc gràcies pel treball que feu!
Des de ja fa uns quants mesos que no sento res, osigui es com que faig el meu dia a dia com si estigues actuant algu que no soc jo, osigui com si jo no estigues dins del meu cos i no experimento emocions o coses aixi. Jo soc una persona poc sensible i tal i mafecten poc les coses, pero nose es raru que estigui com normal sempre, no se gaire com explicarho..
Avegades penso que es per que amb la rutina dhivern es cada dia el mateix i no tinc noves vivencies que em facin sentir, pero igualment faig algunes coses fora del normal i estic neutre.
Gracies i perdó si mhe explicat malament
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, sembla que estiguis vivint una mena de despersonalització. És una experiència en què la persona se sent desconnectada d'ella mateixa, com si fos un espectador de la seva pròpia vida, amb una sensació d'irrealitat o d'automatisme. A vegades també es pot experimentar una reducció o absència d'emocions.
Revisa què ha passat últimament, si hi ha alguna cosa que t’estressa o si el fet de no mostrar les teves emocions durant tant temps ha fet que les vagis encapsulant a dins.
El meu consell és que en parlis amb la teva gent de confiança, que et provoquis emocions mirant pel·lícules de riure o de drama, que et deixis sentir i que intentis fer-te conscient del moment present tant com puguis.
Si veus que aquest fet et limita molt, la meva recomanació és que demanis ajuda professional.
D’altra banda, potser no es tracta d’una despersonalització sinó d’una sensació d’avorriment i monotonia. Atreveix-te a sortir de la zona de confort, a conèixer gent nova i a fer activitats que mai hagis fet. Intenta obrir-te a les persones i tenir converses profundes, prova de utilitzar la música i l’art per treure tot el que tens a dins, d’aquesta manera potser actives tota aquesta part emocional que trobes a faltar.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas