amor
Hola, bon dia.
Estic en una situació difícil. Fa més d'un any que m'agrada un noi, ell te 22 i jo 17, tot i que m'ha anat agradant més gent, ell sempre estava allà, però es bastant frustrant perquè la nostra relació estaria prohibida perquè es el meu cap del cau. Doncs resulta que últimament m'ha estat donant més atenció que a les meves amigues, em busca, em parla... I jo no se que pensar perque per una banda penso que potser si que li interesso en certa forma, pero ell sap de sobres que està prohibit i que es liaria si passés algo entre nosaltres (bàsicament el farien fora del cau) , llavors nose amb quines intencions em tracta així. Tampoc se que he de fer, perque a més ara crec que he desenvolupat una mena de dependència en que només estic contenta si estic amb ell o si em parla, però clar no està bé això, perquè per molt que em parli (quan dic que em parla em refereixo que quan ens veiem en persona em busca però també que em parla per chat) no podrem tampoc estar junts, de fet, diria que no em pot ni parlar per whatsapp, i tot i així ho fa.
Llavors el meu problema es que estic molt confosa, perquè està claríssim que hi ha hagut un canvi en la seva actitud cap a mi, fins i tot amics que em deien que era impossible estan flipant, perquè realment si que es nota que hi ha connexió, que ens portem molt be, que sempre ens busquem etc. A més em va dir un dia quan ens despediem que em trobaria a faltar i em fa pensar que no només li caic bé, perquè tinc un amic que es porta amb ell i no em tracta igual que a ell.
No se si només li caic bé, si simplement està a gust amb mi i no pensa realment en el que fa, si te un interès, si es que te un interès quin tipus d'interès és perquè podria ser amorós, interès en la meva persona en si (que li agrada passar estones amb mi), interès sexual (tot i que llavors s'aniria amb una de la seva edat i que si que pogués fer algo llavors descarto aquesta opció) etc.
Tota aquesta confusió em fa que l'únic que vulgui és parlar amb ell i explicar-li tot, però llavors tot i que ell no ho expliques a ningú, potser la nostra relació canivaria i no se si m'agrada aquesta idea... A més de que ell tampoc crec que em pogués dir perque em tracta així ni com es sent perque seria massa inapropiat, vull dir que serviria per treurem un pes de sobre però el que realment em preocupa no es sulocionaria, tot i que també es veritat que si ell sap que m'agrada seria conscient de com m'afecten les seves accions i potser poc a poc em deixaria d'agradar... Però no crec perque abans em tractava com a totes i m'agradava molt també.
Perdó pel text tan llarg espero que em puguis ajudar perque no se que fer.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, sembla que hi ha una atracció mútua entre els dos, i això et preocupa perquè les normes del cau no permeten relacions entre els caps del cau i els “alumnes”.
Tot i això, que sàpigues que et pot agradar una persona i continuar sent amics, no cal que passi res més.
També és cert que el fet de que sigui “una relació prohibida” i que ell sigui més gran, pot influir en el que sents. Això et podria estar confonent, i potser no seria tant una atracció sinó una sensació d’adrenalina.
La recomanació principal és intentar evitar relacions en les que hi ha molta diferència d’edat, ja que esteu en etapes vitals diferents i a vegades es pot crear una relació de poder que aportaria desigualtat.
El meu consell és que tinguis paciència, que potser d’aquí uns anys us torneu a retrobar i tot és més fàcil. També pot ser que al cap del temps t’acabi agradant algú altre que no es trobi en aquesta situació.
Recorda: et pot agradar algú i continuar sent amics, si ara mateix aquesta relació no es pot donar no passa res, potser més endavant si que podrà ser.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas