Com puc regular les meves hormones?
Bones!!
Amb la meva parella sempre utilitzem condó. Fa quasi un any i mig suposem que se'ns va trencar un condó i no ens en vam adonar, fet que va comportar a que em quedés embarassada. Vam fer tots els tràmits pertinents i al CAP em van donar les respectives pastilles que em vaig prendre aquell dia i tot va anar bé.
Des de aquell dia, he tingut grans a la cara i esquena (abans no en tenia cap, ni quan era més joveneta), les regles em venen una mica més fortes i acompanyades de dolor a les lumbars o molta debilitat a la zona inferior de la panxa (mai m'havia passat), estic amb el humor molt bipolar quan tinc la regla, ploro bastant, m'enfado molt,... No sé exactament com actuen les pastilles d'abort al cos i a les hormones però pot ser que se m'hagin desregularitzat/canviat, oi? Sóc conscient que els símptomes que he nombrat son molt típics però jo mai els he tingut, sempre m'he trobat bé, com si no tingués la regla i ara sentir-me així per això em preocupa una mica.
Voldria dir que mai he sigut una persona que estigui a favor de les pastilles anticonceptives com a mètode per no quedar-se embarassada, penso que si es poden evitar millor, no m'agrada donar-li químics al meu cos i apart, conté desenes d'efectes secundaris a curt i a llarg plaç i vec que els metges les recepten com si fossin caramels. Sempre que em parlen de les pastilles ho vec tot negatiu i res positiu. De totes les amigues que tinc se les prenen totes i sempre tenen algo dolent a comentar sobre el tema. Estic dient això, perquè la gent amb la que he parlat i amb la informació que he buscat sobre el tema, em donen com a solució prendrem pastilles anticonceptives pràcticament sempre.
Dit tot això, la meva pregunta és: Hi ha alguna manera ''d'equilibrar'' les meves hormones sense haver de prendrem les pastilles?
Laura Centellas

Hola,
Pel que tenim entès i pel que hem llegit, els mètodes farmacològics per avortar no haurien de provocar tots aquests canvis que expliques a llarg termini. Normalment, es torna a la vida amb normalitat físicament i emocionalment després del procés.
Però, si en el teu cas no ha sigut així, amb el que expliques seria important que demanessis hora al teu metge, amb qui vau fer tot el procés d’avortament, perquè t’expliqui exactament si els símptomes que presentes són normals o no i si són reversibles. Si amb el teu metge no hi poseu solució, sempre és important contrastar la informació amb altres professionals especialitzats en el tema.
Estem d’acord en el fet que es recepten les pastilles anticonceptives per qualsevol tractament i aquestes presenten molts canvis hormonals que no sempre s’expliquen. Per tant, abans de prendre'ns qualsevol medicament és crucial tenir tota la informació per prendre decisions amb criteri.
Quan acudeixis al teu metge, li pots preguntar quins mètodes existeixen per ajudar-te a regular les hormones de forma natural que no perjudiquin el teu cos.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas