Dubtes i cas personal
Holiii. En primer lloc gràcies per la tasca que feu dia a dia això ajuda a molts i moltes adolescents. Tinc uns quants dubtes en relació a la sexualitat, quant venen al institut em fa vergonya preguntar.
1.Quina és la funció del fluix vaginal i com varia al llarg del cicle menstrual?
2. Quines diferències anatòmiques i funcionals hi ha entre la vulva i la vagina?
3. Com afecta l’excitació sexual a la resposta fisiològica del penis i la vagina?
Tinc un dubte mes personal pero necessito ajuda per que m’estic tornat boja.
Quan era petita, mai vaig pensar en com era la meva vulva. Simplement estava allà, una part més del meu cos, sense que li donés cap importáncia. Però fa poc, mentre ajudava la meva cosina de 6 anys a canviar-se el banyador, em vaig fixar que la seva vulva era completament tancada, com si fos d'una nina, sense
Ilavis visibles ni formes estranyes.
Va ser en aquell moment quan em vaig adonar de com havia canviat la meva. Ara els meus llavis menors són més grans, més visibles, i de vegades em semblen lletjos. No puc evitar comparar-me i pensar que abans era millor, que m'agradaria que la meva vulva seguís com la d'una nena petita o com la seva.
Com puc solucionar aquest problema de pensar en que la meva vulva es lletja.
Tot just ara també m’ha de venir la primera regla i no se que fer ni a qui explicar-li, ja que noto que les calces i en especial la meva vagina treu mes fluix de lo normal i blanc no se si es normal en aquesta edad.
Gràcies pel la labor que feu i perdoneu la xapa que us he fet. Una abraçada
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
1. T’adjuntem un enllaç on explica detalladament les variacions del flux vaginal al llarg del cicle i la seva funció:
2. La vulva és la part externa i visible dels genitals i la vagina és la part interna que connecta la vulva amb l’úter. T’adjuntem una imatge de la vulva i una de la vagina:
3. I per últim, t’adjuntem una pàgina web on explica detalladament quina és la resposta sexual humana en les diferents etapes:
Totes les vulves són diferents. És habitual sentir que la vulva que tenim no ens agrada, perquè no és com la que ens han ensenyat a la pornografia o en les imatges de dones despullades, que sol ser com la d’una nena petita. La realitat és que hi ha tantes vulves com dones al món i que poden ser MOLT diferents entre elles i totes elles són igual de boniques. Amb l’edat canvien i els llavis creixen, surt pèl, etc. T’adjuntem una artista que es dedica a dibuixar diferents vulves:
L’important és acceptar-se i aprendre’s a estimar-se a un mateix.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas