Em dona la sensació que decepciono als meus pares, i no confien amb mi.
Jo soc molt amiga de 2 nenes, una d'elles és més oberta, i l'altra més reservada, a l'igual que jo. Avui li he demanat a la mare si podiem quedar les 3, i m'ha dit que sí. L'amiga reservada al final no ha pogut venir perquè li ha sobtat que havia d'anar a entreno, d'imprevist. I al final hi hem anat només jo i l'amiga oberta, però no li he dit als meus pares perquè bàsicament no li he donat importància. Al cap d'un temps ha vingut el meu pare allà on estàvem per veure si tot estava bé, sé que és perquè em vol protegir i no vol que passi res dolent, però m'ha estranyat. He tornat a casa i la meva mare m'ha començat a dir que perquè no l'he avisat, i que perquè he mentit dient que aniria només amb ella, perquè li fa la impressió que és mala influència per mi i jo me la estimo moltíssim. Ara és molt incòmode parlar d'ella a casa i ja no em deixa quedar fins d'aquí un temps. No sé que fer per demostrar que soc bona nena i que la meva amiga no és mala influència ni molt menys. Sé que sobrepensen molt pel meu bé, però m'agobio. Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Com molt bé has dit, el que volen els teus pares és protegir-te i per això tenen aquesta actitud. Es mouen per l’emoció de la por a que et passi alguna cosa dolenta.
Per altra banda, ets tu la que coneixes a la teva amiga, i pel que dius, no és mala influència, simplement té una personalitat més extravertida, i això no és res dolent, de fet, al ser diferents, podeu aprendre molt l’una de l’altra. Si per tu és una bona amistat, amb la que pots confiar i et sents bé, no tens perquè deixar d’anar amb ella.
D’altra banda, perquè els teus pares guanyin confiança i puguin rebaixar les seves pors, intenta parlar amb ells i sigues sincera, promou la comunicació a casa teva, explica’ls-hi que et molesta que pensin que la teva amiga és mala influència i dona’ls-hi exemples de perquè no ho és, potser així estaran més tranquils.
A mesura que passin els anys i els hi vagis demostrant que poden confiar en tu i que ets una noia responsable, cada cop et deixaran fer més coses.
No oblidis parlar de les coses que et molesten i et semblen injustes, sempre amb assertivitat, educació i calma!
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas