Dubte relacions sexuals
Hola!
Tinc un dubte i m’agradaria saber si me’l podrieu resoldre. Us poso en context: l’agost passat vaig tenir relacions sexuals per primera vegada i va ser en dues ocasions. Ara, a finals de gener, també n’he tingut dues vegades amb un altre noi. En totes elles he sagnat una mica, però quan passa no sento cap dolor, a excepció del primer cop que en vaig sentir una mica, però era suportable.
Llavors, jo em pregunto: quan deixes de sagnar? És normal que em passi això o m’hauria de preocupar? Què es pot fer per deixar que ocorri? Perquè em fa vergonya que passi i m’agradaria fer-ho sense haver de preocupar-me per si torno a tacar o no.
També afegir que a mi mai m’ha sortit sang quan m’he tocat, tampoc em genera cap dolor durant i després de l’ocasió, i la regla em ve amb regularitat.
Moltes gràcies per la vostra feina! :)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El sagnat que comentes pot ser degut a diferents motius: l'himen, alguna ferida, el fregament si és brusc i la zona no està prou lubricada pot fer que sagni una miqueta... en principi no és res greu, però si el sagnat no s'atura (i no es tracta de la menstruació) i et continua passant en totes les relacions sexuals, pots consultar-ho amb la llevadora del servei de Tarda Jove del teu Centre d'Atenció Primària (CAP) perquè pugui valorar-ho i fer-te una revisió si fa falta per descartar qualsevol infecció de transmissió sexual.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas