Amigues, amics i el meu entorn.
Hola! Soc un noi que acaba d'entrar a l'adolescència i crec que m'ha està costant una miqueta.
Primer, volia parlar de com em sento i que m'ajudeu. No sé per què, però em sento apartat del meu grup d'amigues i sol, però no és la seva culpa perquè elles sempre es preocupen per mi i són les millors amigues del món. Sento que jo soc el problema. Estic canviant físicament i mentalment i sé que és una etapa difícil, però és que simplement no sé què fer per sentir-me millor. M'agradaria que em poguéssiu aconsellar per sentir-me bé i no estar incòmode sobre pensant sempre aquest tema.
Jo per la meva part ja he parlat amb gent del meu voltant: com la família, perquè sempre em fa sentir millor, però m'agradaria saber l'opinió de professionals.
Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure’ns i compartir com et sents. Tal com dius, estàs passant per una etapa de molts canvis, que succeeixen alhora, i això requereix temps per adaptar-se, perquè afecta la manera com et sents, com penses i com et relaciones amb tu mateix i amb els altres.
És normal que situacions que abans et feien sentir còmode ara ja no ho facin i que apareguin noves inquietuds. T’animo a explorar-les amb curiositat i sense pressió. Provar noves activitats, interessos o formes d’expressar-te pot ajudar-te a entendre millor aquests canvis i a conèixer noves parts de tu mateix.
D’altra banda, sentir-se sol o una mica allunyat del grup no vol dir que siguis el problema. Els canvis que estàs vivint poden fer que vegis les coses des d’una altra perspectiva, i això forma part del teu creixement.
Has comentat que les teves amigues es preocupen per tu, així que podria ser útil compartir com et sents amb elles de manera sincera. Les relacions, igual que les persones, evolucionen amb el temps, i expressar els teus sentiments pot ajudar a enfortir aquests vincles.
Sovint, quan pensem molt en un tema, podem acabar atrapats en la preocupació. Una estratègia que pot ajudar-te a aclarir les idees és escriure el que sents en un diari. Això et pot donar una nova perspectiva i alleujar la sensació de malestar.
Confia en tu mateix i en aquest procés de canvi. No estàs sol en això, i a poc a poc trobaràs el teu equilibri.
La Laura Centellas