Quan realment deixes de ser verge?
Hola, en un pasat vaig tenir nòvio però mai ho vam arribar a fer, tot i això si q va haver força contacte com per exemple dits. Hi ha gent que m'ha dit que això ja és perdre la virginitat però hi ha gent que diu que no. Quan realment deixes de ser verge?
Laura Centellas

Hola,
El concepte virginitat és un sinònim de puresa i s’utilitzava per explicar el moment que un home i una dona tenien relacions sexuals amb penetració penis-vagina. És un constructe social heterocoitocentrista, ja que fa referència, sobretot a les dones, com a impures en el moment d’haver tingut relacions sexuals amb un home amb penetració. A més, només inclou les relacions heterosexuals on hi ha un penis i una vagina i posa tota l’atenció únicament al coit, com si les relacions sexuals només fossin això. Per exemple, dues noies que mantenen relacions sexuals, què es consideraria que fan?
Per aquest motiu es va deixar d’utilitzar aquest concepte, per poder encabir dins d’una relació sexual qualsevol pràctica sexual sigui com sigui, indiferentment del sexe o del gènere.
Per tant, qualsevol pràctica sexual que tinguis amb persones és considerada una relació sexual i si vols especificar, pots especificar quina pràctica heu fet, sigui masturbació o sigui penetració.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas