La classe
Bona tarda, la meva classe des de principi de curs es un caos total. Els profes els-hi costa molt fer classe i també que els alumnes facin cas. Quasi cada dia els profes s'han d'enfadar, jo sé que tot el que diuen no va per mi, però em costa no pensar en que jo no faig res, jo només faig el que s'ha de fer. Molts dies els companys/es de classe estan insuportables.
Algun dia he arribat a casa i m'he posat a plorar de lo desesperat que es aguantar cada setmana a classe, hi ha algun dia que va millor i algun que pitjor. Ja sé que no m'hauria d'afectar però m'afecta més del que voldria, em sento malament pel que pateixen els profes i també per com es deuen sentir tots els de la classe que estàn al marge de tot com jo, m'agradaria treure la ràbia contra els que es porten malament però no m'atreveixo ni crec que ho faci. Tens algun consell per poder arribar a casa i desconectar o per poder estar tranquil·la i dormir bé? No sé com em podria ajudar algu, es difícil. Si em poguesdis ajudar d'alguna manera t'ho agrairia molt. Jo acostumo a esforçar-se amb els deures i tot, però haver de suportar la classe a diari em supera.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
És molt cansat haver d’estar en un ambient tant caòtic diàriament i és normal que arribis a casa esgotada emocionalment, ja que aguantar aquesta intensitat durant tantes hores et pot portar una mica al límit, tant als professors com als altres estudiants que estan a classe.
Des d’aquí no puc fer gaire res, simplement dir-te que busquis maneres de gaudir dels moments en els que estàs a casa, buscar algun extraescolar on hi hagi bon ambient i tranquil·litat i comparteix moments amb els que estimes.
D’altra banda, trobo que és molt necessari que parlis amb el teu tutor. Si pots, ajunta’t amb altres persones de la classe que no puguin més amb la situació i aneu tots junts a parlar amb el tutor per poder fer-hi alguna cosa des de dalt. Sé que és molt frustrant, però  els que hi han de posar solució ara mateix són els professors i el centre, tot i que segur que per ells també serà molt difícil.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas