Com no pensar en ell?
Hola! Aquests dos darrers mesos he estat quedat amb un noi. Hem connectat molt i hem gaudit de moltes estones junts. Podria dir que m'he enamorat. Però, ara marxa d'Ersamus i hem decidit no tenir relació. A mi em sap molt greu i sento un buit molt gran. Com puc fer per no pensar-lo i per no posar-me trista quan recordo tot el que hem viscut?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Primer de tot dir-te que és completament normal que hi pensis i que el trobis a faltar, també és normal que estiguis trista ja que has viscut experiències agradables amb ell.
Quan deixem una relació de parella normalment hem de passar un dol, com sempre que hi ha algun canvi important a la nostra vida.
Està bé sentir-se trist, no és agradable però és necessari per tal de poder transitar aquesta pèrdua.
Abraça aquesta tristesa i plora tot el que hagis de plorar, treu l’emoció a fora i expressa-la.
A poc a poc, aquest sentiment de buidor anirà desapareixent i simplement es quedarà en una espècie de melancolia.
Per altra banda, se’n va d’Erasmus, no és un adeu per sempre, a més, podeu parlar a distància sempre que vulgueu.
Que hagueu deixat la relació amorosa no vol dir que no pugueu ser amics.
Hi ha relacions tòxiques que quan s’acaben si que és recomanable el contacte 0, però si ha estat una relació agradable no teniu perquè deixar de parlar.
Pots pensar en ell, de fet és molt normal pensar-hi si estàs enamorada. Ara que ell estarà lluny potser et serà més fàcil no pensar-hi tant ja que no el veuràs.
Tècniques per distreure’t són: fer esport, quedar amb amics, passar temps d’oci o practicar algun “hobbie”. En resum, ocupar el temps amb coses que t’agraden o et motiven.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas