Només vull una relació d’amistat
Fa sis anys que estic enamorada de la meva millor amiga. Ella ho sap, però no sent el mateix per mi. Tot i això, tenim una relació d’amistat increïble, però hi ha un problema: cada vegada que ella em parla del noi que li agrada o temes relacionats jo ho passo força malament, tot i que gairebé mai li ho demostro perquè sé que se sentiria culpable i no vull això. Tampoc puc dir-li que no em parli d’aquests temes perquè òbviament som amigues i ens ho podem explicar tot.
Tinc molt assumit que mai passarà res entre nosaltres dues, però ja no sé què fer per deixar de sentir coses per ella. Només vull tenir la relació que tenim ara com amigues, però sense aquest sentiment d’atracció. Què puc fer? Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i explicar-nos la teva situació!
No ha de ser fàcil estar enamorada de la teva millor amiga, i més si saps que mai passarà res.
Si no vols perdre la seva amistat, continua estant al seu costat sempre que ho necessiti, segurament ella també estarà al teu costat.
D’altra banda, si et fa tant mal que et parli dels nois que li agraden, fes-li saber, tal i com ens ho expliques aquí, segur que ho entendrà.
Digues-li que no la vols fer sentir malament però que de moment prefereixes no saber tants detalls d’aquests temes, però que per tu continueu sent millors amigues i que l’aprecies moltíssim i no vols que l’amistat s’acabi.
Si vols rebaixar una mica aquest sentiment d’enamorament prova de quedar amb altres persones (a part de quedar amb ella), conèixer gent nova i distreure’t.
Quan estem enamorats, sovint idealitzem a la persona que ens agrada i no ens adonem de que hi ha molta més gent interessant al món.
Conèixer gent et pot ajudar a veure que existeixen molts altres tipus de persones i que és possible que algun dia t’enamoris d’una altre persona, això t’ajudarà a veure que no passa res si a la teva amiga no li agrades (de manera romàntica), ja que hi ha moltes més oportunitats que t’esperen a fora.
És una història bonica però dolorosa, tot i això, les bones amistats és bo conservar-les, encara que a vegades ens haguem de distanciar una mica.
Tot són etapes, potser més endavant ja no sentiràs aquest sentiment d’una manera tant intensa i podràs tornar a saber de la seva vida amorosa sense que et faci tant de mal.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas